۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۷۳۶۳۵

راهپیمایی روز قدس آذربایجان غربی تجلی حق طلبی ادیان و مذاهب

خبرگزاری رسا ـ راهپیمایی روز قدس آذربایجان غربی با حضور پیروان ادیان، اقوام و مذاهب مختلف نشان می دهد که حمایت از ملت های ستمدیده مختص به مسلمانان نیست و همه مردم حق طلب از ادیان مختلف را با خود همراه و هم صدا کرده است.
راهپيمايي روز قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز قدس» تنها یک نامگذاری نیست بلکه یک جریان سازی فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و استفاده تمام عیار از ظرفیت‌های جهانی اسلام و طراحی هوشمندانه استراتژی سرنوشت ساز در روند مقاومت اسلامی و بیداری ملت‌ها است.

 

اکنون با گذشت 36 سال از ابتکار معجزه‌گون و راهبردی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام (ره) و رهبری حکیمانه و تداوم مدبرانه آن از سوی خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری، آرمان آزادی قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین، فراتر از جغرافیای جهان اسلام، ملل و جوامع آزادیخواه و حق‌طلب در اقصی نقاط عالم و حتی در قلب اروپا و آمریکا را به عدالتخواهی دعوت کرده است.

 

راهپیمایی روز قدس آذربایجان غربی با حضور پیروان ادیان، اقوام و مذاهب مختلف نشان می دهد که حمایت از ملت های ستمدیده مختص به مسلمانان نیست و همه مردم حق طلب از ادیان مختلف را با خود همراه و هم صدا کرده است.

 

آذربایجان غربی امروز نماد عدالتخواهی و حق طلبی ملت های آزادی خواه از ادیان مختلف اعم از ارمنی، آشوری، مسیحی و مسلمان است که در کنار هم و یکصدا فریاد های مرگ بر آمریکا و اسرائیل را برای دفاع از حق مظلومان نه تنها فلسطین بلکه اقصی نقاط جهان سر دادند.

 

راهپیمایی روز قدس صلح خواهی دین اسلام را به جهان مخابره می کند

داریانوش عزیزیان، کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه درحاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان این که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با درایت و نگاه روحانی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای مبارزه با استکبار برای حق خواهی مظلومان به عنوان روز قدس نامگذاری کردند.

 

وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه اظهار داشت: امروز فقط بحث اسرائیل و فلسطین نیست بحث تمامی مظلومان سوریه، لیبی، یمن و عراق است که زیر بمب‌های آمریکا، اسراییل و آل سعود جان خود را از دست می دهند.

 

عزیزیان راهپیمایی روز قدس را بر این عنوان خواند که مردم با مظلومان هم صدا شوند و به مستکبران بگوید که دیگر ظلم و ستم بس است.

 

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه روز قدس را روز دادخواهی خواند و گفت: تا آنجا که اطلاع دارم یکی از کارهایی که باید در کنار روزه داری ماه مبارک رمضان انجام شود کمک به مردم و حمایت از ستم دیگان است که امام راحل به این موضوع پرداخته اند.

 

عزیزیان خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان که مردم مسلمان در تمام جهان روزه می گیرند و با زبان روزه در راهپیمایی شرکت می کنند این یک بازدهی عالی در انعکاس پیام راهپیمایی است که آژانس های جهانی می بینند که میلیون ها نفر با زبان روزه برای حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده به خیابان ها آمده اند.

 

وی با بیان این که حضور مردم در راهپیمایی نگرش های بد را باطل می کند، افزود: ادیان به وجود نیامده اند که مورد ظلم و زور باشند بلکه برای صلح، دوستی و مودت تشکیل شده اند.

 

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه گفت: اگر گروه هایی همچون داعش از اقوام، ادیان و مذاهب به عنوان وسیله ای برای کشت و کشتار استفاده می کنند این حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس می تواند برای اذهان تداعی کند که همه ادیان به ویژه دین اسلامی دینی نیست که خواهان ظلم و ستم باشد بلکه دین صلح و دوستی است.

 

وی با اشاره به حضور پرشور مردم، خاطرنشان کرد: این حضور نشانگر این است که مردم همگام با دولت هستند و وحدت، همدلی و همزبانی بین دولت و ملت را نشان می دهد.

 

عزیزیان با بیان این که سازمان ملل و حقوق بشر برای حق خواهی و حمایت از مظلومان تشکیل شده اند، اظهار داشت: امیدواریم که این سازمان ها به وظیفه خود واقف باشند اما سکوت آن ها نشانگر این است که این سازمان ها نیز از کار های شوم مستکبران حمایت می کنند.

 

پیام روز قدس اتحاد بین ملت های آزادی خواه است

استانلی سیمونز، رییس انجمن آشوریان ارومیه نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه روز قدس را روز آزادی و روز دادخواهی از ستم گری علیه مردم ستم دیده فلسطین خواند و افزود: امام راحل با درایت و هوشیاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کرده است که مردم بدانند که ستم‌دیدگان و مظلومان فلسطین چشم به راه کمک های آنان به ویژه مسلمان جهان هستند.

 

وی با اشاره به بوجود آمدن گروه های تکفیری، اظهار داشت: این گروه ها که با نام اسلام به وجود آمده اند با هدایت و رهبری از سوی اسراییل و کشور های غربی دست به اقدامات ناشایست علیه مردم مظلوم و بی دفاع می زنند، باید به نحوی جلوی این مزدوران گرفته شود تا شاهد کشتار زنان، مردان و کودکان بی دفاع نباشیم.

 

وی تصریح کرد: کشور های غربی ادعا می کنند که گروه های تکفیری باید از بین بروند اما در اصل باید گفت که این گروه ها دست ساخته و مورد حمایت مستکبران هستند.

 

رییس انجمن آشوریان ارومیه افزود: کشور های ستم دیده و آزادی خواه باید هماهنگ و متحد شوند تا بتوانند در مقابل دشمنان و گروه های تکفیری بایستند.

 

وی هدف از راهپیمایی را ابراز انزجار از رژیم صهیونیستی خواند و گفت: پیام روز قدس اتحاد و یگانگی بین تمام مردم است نه فقط اسلام و مسلمین، بلکه تمام مللی که خواهان آزادی هستند.

 

سیمونز خاطرنشان کرد: مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس و فریادهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر آل سعود» خود را به گوش تمام مزدوران عالم رساندند و اتحاد و یکدلی خود را به تمام جهانیان ثابت کردند.

 

سیمونز تصریح کرد: روز قدس مختص مردم ایران نیست و در تمامی کشورها مردم در تمام ادیان و مذاهب اعم از شیعه، سنی و مسیحیت در راهپیمایی این روز بزرگ شرکت می کنند به طوری که این راهپیمایی هر سال با شکوه تر از سال گذشته برگزار می شود.

 

رییس انجمن آشوریان ارومیه به وظایف سازمان ملل اشاره و افزود: سازمان ملل باید بیشترین فعالیت را درباره امنیت و آرامی در جهان داشته باشد، اما این سازمان ها وابسته به همان کشورهایی هستند که خود راهنما و حامی و پشتیبان گروه های تروریستی هستند.

 

سیمونز با بیان این که روز قدس به نام فلسطین نامگذاری شده است، اظهار داشت: هدف امام راحل از این نامگذاری و ادامه این راه توسط رهبر معظم انقلاب این است که مردم ستم دیده ی جهان که مورد ظلم مستکبران عالم قرار گرفته اند در این روز با شعار های مردم مورد حمایت قرار گیرند و انزجار مسلمانان جهان از جنایات رژیم صهیونیستی به گوش تمام جوامع بشری و سازمان ملل برسد.

 

وی افزود: در روز جهانی قدس نه تنها مردم ستم دیده فلسطین بلکه مناطق خاورمیانه که زیر ظلم و فشار است باید حمایت شوند.

 

رییس انجمن آشوریان ارومیه در پایان تصریح کرد: مسیحیان و آشوریان نیز برای اثبات یکدلی و اتحاد در ایران در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند و یکصدا با مردم مسلمان انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام و با مردم ستم دیده مناطق خاورمیانه ابراز همدردی می کنند.

 

ایجاد اختلاف و تفرقه توطئه های دشمنان است/ جنگ شیعه وسنی درصدد کمرنگ کردن دین اسلام در جهان است

عابد فتاحی، رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، فلسطین را یکی از خونین ترین و غم انگیزترین حادثه دنیای اسلام دانست و اظهار داشت: روز قدس یک ارزش، مکتب، انقلاب و رستاخیز برای حمایت از فریاد مستضعفین و کسانی است که زیر دست و پای مستکبران له شده اند.

 

فتاحی روز قدس را نماد وحدت و بیداری مسلمانان دانست و اظهار داشت: امروزه شاهد کشتار و آوارگی میلیون ها خانواده در کشور های مورد تهاجم هستیم که این برای دین اسلام یک ضعف و برای استکبار ننگ است.

 

وی به شرایط کنونی منطقه اشاره و اضافه کرد: تنها راه مقابله با گروه های تکفیری از جمله داعش که در کشور های یمن، عراق، سوریه، لیبی و غیره مسلمانان را قتل عام می کنند وحدت و یکپارچگی مسلمانان است که روز قدس نماد این همدلی، همزبانی و وحدت است.

 

فتاحی با اشاره به این که مستکبران عالم درصدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند، گفت: دشمنان اسلام برای تأمین آسایش و امنیت خویش مسلمانان را به جان هم می اندازد تا درگیر خود باشند و کسی با آن ها کاری نداشته باشد.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمن با سیاست ها و نقشه هایی که در اتاق فکر طراحی می کند در صدد نابودی دین اسلام است که مردم باید با شرکت در راهپیمایی روز قدس بفهمانند که در مقابل زیاده خواهی آنان ساکت نمی نشینیم.

 

رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی هدف دشمن در خاورمیانه را جنگ بین شیعه و سنی خواند و گفت: دشمن با ایجاد اختلاف و جنگ بین شیعه و سنی خواهان کمرنگ شدن دین اسلام در جهان است.

 

فتاحی با اشاره به تیر زهر آلود دشمن مبنی بر از بین بردن اسلام ناب محمدی، تصریح کرد: شیعه و سنی باید به خاطر ماه مبارک رمضان، شب های قدر ، قرآن، پیامبراکرم (ص) و خدا اخوت و برادری خود را حفظ کنند.

 

وی اظهار داشت: شیعه و سنی باید بدانند که مسلمانان همه برادران دینی یکدیگر هستند و این اختلافات نقشه شیطان و شیطان صفتان است که می خواهد مسلمانان جهان را به جان هم بیندازند، مبادا که مسلمانان اعتقادات، عقل و منطق را زیر پا بگذارند و تسلیم شیطان هایی شوند که شب و روز با دستگاه های دست ساخته و اطلاعاتی خود برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان می کوشند.

 

فتاحی تصریح کرد: از صدر اسلام هیچ سندی وجود ندارد که شیعه و سنی با هم اختلاف دارند اگر تمامی مسلمانان جهان جمع شوند می بینیم که نود درصد مشترکات داریم و فقط 10 درصد در جزییات اختلاف داریم در حالی که کشور های غیرمسلمان شاید نقاط اشتراکشان کمتر از 50 درصد باشد.

 

وی اضافه کرد: کشور های غیرمسلمان با نقاط اشتراک اندک با هم متحدند ولی مسلمانان با این نقاط اشتراک به جان هم افتاده اند که این نشان دهنده توطئه های پشت پرده است.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به وظیفه ی سازمان های ملل و حقوق بشر که ایجاد صلح در جهان و حمایت از حقوق مظلومان است اشاره و خاطرنشان کرد: سازمان های ملل دست پرورده آمریکا و اسرائیل است.

 

 وی افزود: نباید پیگیر کارهای خود از طریق سازمان ملل باشیم باید کشورهای ا سلامی با ایمان به خداوند به دنبال کارهای خود باشیم چرا که اساس توان عملیاتی و فکری سازمان ملل و دیگر سازمان هایی که به نام حقوق بشر تشکیل شده اند در دستان مستکبران است و کشور های اسلامی نباید به آن ها دلخوش باشند./1301/پ200/ح

ارسال نظرات