۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۷۳۶۸۲
امام جمعه تسوج:

حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس نشان‏دهنده صف‏بندى حق و باطل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بجانی گفت: حضور پرشور ما در راهپیمایی روز قدس نشان‏دهنده صف‏بندى حق و باطل است، امروز ملت شریف ایران اعلام کردند که ما هیچ موقع زیر بار ظلم نرفته و از حق مسلم خود کوتاه نمی‌آییم.
راهپيمايي روز قدس در تبريز
حجت الاسلام بجانی، امام جمعه تسوج در حاشیه راهپیمایی روز قدس، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: انقلاب اسلامی ایران بی شک بی نظیرترین یا کم نظیرترین انقلاب در دنیا بود، انقلابی که با تأسی به آموزه های اسلام ناب محمدی (ص) جهان معاصر را عمیقاً متحول ساخت و الگوی تازه ای به جهانیان ارائه کرد.
 
وی افزود: آنچه در مورد انقلاب اسلامی ایران باید مورد توجه قرار بگیرد این است که این انقلاب محدود به مرز جغرافیایی خاصّی نبوده و نیست، چرا که هدف این است که بیرق اسلام را در همه قطبهاى زمین به اهتزاز درآوریم و به سیطره ظلم و جهانخواران خاتمه دهیم.
 
امام جمعه تسوج تصریح کرد: بنابراین این انقلاب همیشه الگویی بوده برای مبارزه با استکبار و جهانخواران و هر کجای دنیا ظالمی بوده، ما وظیفه خود می‌دانستیم در برابر او قرار بگیریم و از مظلوم دفاع کنیم.
 
وی با اشاره با به روزهای نخستین انقلاب اسلامی، ابراز داشت: 6 ماه از انقلاب نگذشته بودع حضرت امام خمینی (ره) با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس فصل جدیدی را در بسیج مسلمانان و مبارزه با استکبار آغاز کردند.
 
 حجت الاسلام بجانی خاطرنشان کرد: امام راحل روز قدس‏ را یک روز جهانى عنوان کردند و فرمودند روز قدس مختص به فلسطین نیست، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز دفاع از ملت‌هایى است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیر آمریکا بودند و روز مقابله با ابرقدرت‌ها است.
 
وی ادامه داد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با اسرائیل به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای جزء خطوط اصلی حضرت امام(ره) بود، در سیاست خارجی، اصول امام عبارت است از ایستادگی در مقابل سیاستهای مداخله‌گر، سلطه‌طلب و حمایت مظلوم است.
 
 وی اضافه کرد: در طول این سال‌ها ما مشاهده می‌کنیم که سرویس‌هاى جاسوسى آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستى خیلی تلاش کردند که قضیه فلسطین و قدس شریف و مسأله‌ مسجدالاقصى به دست فراموشى سپرده شود و واقعیّت وجود رژیم صهیونیستی را بر ملّتهای مسلمان تحمیل کنند.
 
حجت الاسلام بحانی آنچه که در فتنه 88 رخ داد را که عده ای در روز قدس علیه مسأله‏ فلسطین و به نفع اسرائیل شعار دادند یا آنچه که الان مشاهده می‌کنیم که این جریان تکفیری را وارد دنیاى اسلام کردند، طرحی برای فراموشی مسأله فلسطین عنوان کرد.
 
وی در پایان ابراز داشت: حضور پرشور ما در راهپیمایی روز قدس نشان‏دهنده صف‏بندى حق و باطل است، امروز ملت شریف ایران با حضور پرشکوه، حمایت خود را از مذاکره کنندگان اعلام کردند و پیام خود را که ما هیچ موقع زیر بار ظلم نرفته و از حق مسلم خود کوتاه نمی آییم، و لو مقابل ما بزرگترین و قدرتمندترین دولتهاى عالم باشند، را به جهان مخابره کردند./854/ت302/ح
ارسال نظرات