۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۷۳۷۱۰
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

همبستگی مردم در روز قدس نمایش آمادگی برای تقابل با فرعون های جهان است

خبرگزاری رسا - عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که شرکت در راهپیمایی روز قدس زمینه مقابله با جبهه تزویر و ریاکاری و مقابله با مستعمران انگلیسی را فراهم می کند، گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس نشان دهنده قدرت ملی مسلمانان و همراهی با انقلاب اسلامی بوده و قطعا این حرکت دشمنان را وادار به عقب نشینی می کند.
حجت الاسلام محمد رضا جواهري

حجت الاسلام محمد رضا جواهری، نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که وظیفه همه مسلمانان حضور فعال و همه جانبه در راهپیمایی روز قدس است، اظهار کرد: روز قدس یادگار امام خمینی(ره) بوده زیرا که ایشان در تبیین اهداف انقلاب اسلامی ایران در سال 1341 تلاش برای از بین بردن صهیونیسم و نابودی رژیم اشغالگر اسرائیل را اعلام کردند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به روز قدس، تصریح کرد: ایشان روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس تعیین کرده و همه مسلمانان وظیفه دارند تا یکپارچه، با شکوه، هماهنگ و همراه با هم در راه دفاع از قدس شریف یعنی قبله اول مسلمان در صحنه حضور پیدا کنند.

 

وی با بیان این که شرکت در راهپیمایی روز قدس از جهات مختلفی لازم و واجب است، گفت: شرکت در این راهپیمایی فرمان ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید بوده و حرکتی است که به حکم قرآن عمل صالح به حساب می آید. همچنین لازم است تا ما عمل صالح را بشناسیم و در آیات قرآن نیز آمده است که مسلمانان تا زمانی که کفار را به فوران خشم نیاورند، کاری از پیش نبرده اند.

 

راهپیمایی روز قدس فرصتی برای مقابله با جبهه تزویر و ریاکاری است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: شرکت در راهپیمایی روز قدس و گام هایی که مومنان در این جهت بر می دارند، همواره اتحاد برخی از فرعون های جهان امروز همچون آمریکا و صهیونیست را از بین برده و حضور در این راهپیمایی عمل صالح قرآنی به حساب می آید و  شرکت کنندگان در آن، در گروه محسنین و نیکو کاران قرار می گیرند.

 

حجت الاسلام جواهری با بیان این که شرکت در راهپیمایی روز قدس زمینه مقابله با جبهه تزویر و ریاکاری و مقابله با مستعمران انگلیسی را فراهم می کند، گفت: در آیه60 سوره انفال قرآن کریم آمده است که باید کفر را در جامعه اسلامی از بین برد. در حقیقت حضور در راهپیمایی نشان دهنده قدرت ملی مسلمانان و همراهی با انقلاب اسلامی بوده و قطعا این حرکت دشمنان را وادار به عقب نشینی می کند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به برکت خون شهدا در روز قدس، خاطر نشان کرد: ما نیز همراه با سایر مردم جامعه اسلامی روز جمعه با روزه داری همه با هم به صحنه خواهیم آمد و در برابر استکبار می ایستیم و به برکت خون شهدا در برابر غرب قدرت نمایی سرنوشت سازی را پیاده خواهیم کرد.

 

مسلمانان با تحریم کالاهای خارجی، زمینه انهدام پروتکل های صهیونیستی را فراهم کنند

وی با بیان این که اسرائیل با حمایت استکبار جهانی توانسته است در جهان اسلام نفوذ کند، گفت: امروزه غرب با نفوذ خود توانسته است تا کالا های اسرائیلی را در جهان اسلام به فروش برساند و مسلمانان باید با تحریم کالای آنان مانع رشد و پیشرفت اقتصادی صهیونیسم و اسرائیل شوند.

 

حجت الاسلام جواهری با بیان این که امروزه پروتکل های صهیونیستی یادآور برنامه توطئه جهانی است، اظهار کرد: امروزه صهیونیسم در حوزه اقتصادی تلاش بر نفوذ در جامعه اسلامی را دارند. همچنین آنان تلاش می کنند تا مانع ایستادگی مسلمانان در برابر صهیونیسم شده و اگر امت اسلامی به صورت جدی اسرائیل و صهیونیست را تهدید کند، گام بزرگی را در فروپاشی رژیم اشغالگر برداشته است.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به وظیفه روحانیت در حفظ صورت و سیرت انقلاب، گفت: سیره امام خمینی(ره) در حقیقت همان سیره سیاسی اجتماعی اهل بیت بوده و روحانیون باید با پیروی از این سیره و بازشناسی آن و با حضور آگاهانه و بصیرت مندانه در صحنه های سیاسی اجتماعی اقشار جامعه را در سیر هدایت و کمال قرار دهند.

 

بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به جامعه اسلامی رسالت عالمان مجاهد و طلاب مبارز است

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اهمیت بصیرت افزایی در زمینه صهیونیسم، تصریح کرد: آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در ارتباط با صهیونیسم و تهاجم فرهنگی بیگانگان در رسالت عالمان مجاهد و طلاب مبارز و مجاهدان آگاه در حوزه های علمیه قرار داشته است که پیاده سازی آن می تواند زمینه توسعه همه جانبه کشور های اسلامی و دستیابی به رشد نوین را فراهم کند. رهبر معظم انقلاب نیز دراول فروردین ماه 94 در رواق امام خمینی(ره) یادآوری کردند که بزرگ ترین معروف، حفظ نظام اسلامی بوده و حوزه های علمیه بایستی در سیر دستیابی به این معروف مهم حرکت کنند و پیش بروند.

 

وی یادآور شد: یکی از مهم ترین معروف های دینی حضور آگاهانه اقشار جامعه در مسیر آگاهی سازی و بصیرت بخشی بوده و این حرکت، دشمنان را دچار رعب و وحشت خواهد کرد و آن ها را وادار به عقب نشینی می کند، به روحانیان روحیه مضاعف فعالیت سیاسی را ارزانی خواهد کرد و امیدواریم علمای حوزه های علمیه بتوانند در اجرای رسالت علوی و تبیین معارف اهل بیت و بصیرت افزایی دینی گام بر دارند./864/ت302/ب5

ارسال نظرات