۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۷۳۷۲۲
بازخوانی سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در افتتاح «الملتقی العالمی لاجل فلسطین» در بیروت:

امام خمینی مسأله فلسطین را محور وحدت امت اسلامی قرار داد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری در آیین افتتاح «الملتقی العالمی لاجل فلسطین» که همزمان با بعثت پیامبراکرم(ص) و هفتاد و ششمین سالروز آوارگی مردم مظلوم فلسطین و حمله رژیم کودک کش صهیونیستی به این سرزمین در بیروت برگزار شده بود، گفت: امام خمینی مسأله فلسطین را محور وحدت امت اسلامی قرار داد.
افتتاح «الملتقي العالمي لاجل فلسطين» در بيروت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در این گزارش، آیت الله موسوی جزایری در آیین افتتاح «الملتقی العالمی لاجل فلسطین» که همزمان با بعثت پیامبراکرم(ص) و هفتاد و ششمین سالروز آوارگی مردم مظلوم فلسطین و حمله رژیم کودک کش صهیونیستی به این سرزمین در بیروت برگزار شده بود، به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

براساس این گزارش، این همایش بین المللی با موضوع فلسطین در تاریخ 2015/05/17 در هتل «الساحه» در ناحیه جنوبی بیروت افتتاح شد و به مدت سه روز با مشارکت علمای دینی و شخصیت های برجسته از 35 کشور ادامه داشت. از جمله کشورهای اسلامی که در این همایش حضور داشتند می توان جمهوری اسلامی ایران، فلسطین، سوریه، لبنان، کویت، عراق، مصر، الجزایر، تونس، آرژانتین، مالزی، اندونزی، انگلیس و پاکستان اشاره کرد.

 

براساس این گزارش در بخش هایی از این همایش، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، شیخ محمدحسین مفتی فلسطین و قدس و شیخ ماهر حمود، دبیر کل اتحاد جهانی علمای مقاومت به سخنرانی و بیان مطالبی درخصوص محور همایش پرداختند.

 

در ادامه گزارش آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، با ابراز امیدواری از اقامه نماز وحدت مسلمانان در مسجد الاقصی و درخواست این مسأله از خداوند منان، بر وحدت میان مسلمانان تأکید و به آیات قرآنی که مسلمانان را به وحدت، عدم تفرقه و چنگ زدن به ریسمان الهی دعوت کرده اند، اشاره کرد.

 

وی تصریح کرد: مسلمانان شیعه و سنی از اختلاف و تفرقه دوری کنند و به معنای کلمه توحید را عملی کنند.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به پرچمداران وحدت اسلامی از علمای شیعه و سنی اظهار داشت: آیت الله سید حسین بروجردی مرجع تقلید شیعه، شیخ محمد شلتوت از بزرگان الازهر و مفتی کشور مصر، سید جمال الدین اسد آبادی و شیخ محمد عبده از جمله پرچمداران وحدت اسلامی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و مؤسس جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت را آشکار و علم آن را بلند کرد، ادامه داد: ایشان در این موضوع تلاش های بسیاری را در راستای تحقق و به ثمر نشاندن وحدت اسلامی انجام داد.

 

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: امام خمینی(ره) در مسیر انقلاب اسلامی مسأله فلسطین را محور امت اسلامی  به شمار آورد و این امت را به وحدت پیرامون این محور دعوت می کرد.

 

وی با بیان این که امام راحل آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در هر سال را به عنوان روز جهانی قدس معرفی و اعلام کرد، تأکید کرد: ایشان عموم مردم و ملت های مسلمان را به زنده نگاه داشتن روز قدس به عنوان روز اسلام و فریاد علیه رژیم اشغالگر قدس دعوت کرد.

 

امام جمعه اهواز افزود: این مسیر ادامه یافت تا این که امام خمینی(ره) به رحمت واسعه خداوند رفت اما فرزند صالح ایشان، آیت الله سید علی خامنه ای همچنان عهده دار این مسیر و علمدار و منادی وحدت اسلامی حول محور فلسطین بوده اند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان سخنان ضمن معرفی آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و مؤسس تروریسم جهانی از تمامی برادران دینی جهت دوری از هرگونه اختلاف و تلاش و مجاهدت پیرامون محور فلسطین و آزادی قدس شریف دعوت کرد و در ادامه تصریح نکرد: اسرائیل، رژیم غاصبی است که بر سرزمین فلسطین مسلط شده در حالی که صاحبان آن سرزمین از خانه هایشان آواره شده اند و در اردوگاه ها و مکان‌های گوناگون عالم زندگی می کنند./9453/د101/ح

ارسال نظرات