۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۷۳۷۶۷
امام جمعه مشهد مقدس:

عدم توافق در مذاکرات ناشی از بدعهدی و زیاده خواهی آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: اگر در جریان مذاکرات که در مراحل پایانی است، به توافق خوب برسیم، در درجه اول پیروزی نظام جمهوری اسلامی و مرهون هدایت های حکیمانه رهبری است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه که در جوار بارگان منور رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: روز قدس روز فریاد بر سر استکبار است.

 

تشریح نقشه های استکبار برای براندازی اسلام

وی افزود: استکبار در 80 سال قبل دو نقشه را به منظور براندازی اسلام، برای دو نقطه استراتژیک اسلام طراحی کرد؛ یک فلسطین در دل سرزمین های اسلامی و دیگری کشور ایران که شمال و جنوب و شرق و غرب سرزمین های اسلامی را به هم متصل می کرد.

 

امام جمعه مشهد مقدس نقشه استکبار را غصب فلسطین و نیز جدایی ایران از بدنه کشورهای اسلامی دانست و در تشریح آن اظهار کرد: همزمان با کشتار رضاخان در مسجد گوهرشاد و همزمان، صهیونیست ها زمین های فلسطینیان را خریده و دولت صهیونیست تشکیل می دادند و استکبار حساب می کردکه هر کدام از این ها اتفاق نیفتد، طرحش کامل نمی شود.

 

آیت الله علم الهدی ضمن ناکام دانستن نقشه های دشمن درباره جدا کردن ایران از بدنه کشورهای اسلامی، به ماجرای کشتار مدافعان حجاب و عفاف در حرم مطهر رضوی به دست مزدوران رژیم پهلوی اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 1314 صدها نفر را در همین مسجد گوهرشاد و ایوان مقصوره به خاک و خون کشیده و به خاطر حمایت از حجاب و عفاف زنده به گور کردند یعنی اولین قدم برای جدا کردن ایران را در کشف حجاب زن ها دیدند.

 

تجمع بانوان باحجاب در مهدیه مشهد نمایش قدرت اسلام است

وی در ادامه به فرارسیدن 21 تیرماه، روز عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: روز یکشنبه که مصادف با سالگرد این واقعه است، تجمع عفاف و حجاب در مهدیه مشهد برگزار می شود که این جمع خواهران باحجاب نمایش قدرت اسلام در برابر توطئه شیطانی استکبار است.

 

امام جمعه مشهد مقدس با تصریح بر این نکته که در جریان حکومت ناپاک پهلوی، ما هم یک فلسطین را پشت سر گذاشتیم، یادآور شد: آن ها محاسبه می کردند که اگر ایران را از بدنه اسلام جدا نکنند، این ایران است که آن ها را خاک نشین و خاکسترنشین خواهد کرد.

 

داغ قدس را بر دل استکبار و اسراییل خواهیم گذاشت

آیت الله علم الهدی در تشریح جزئیات نقشه دوم استکبار جهانی برای براندازی اسلام، اظهار کرد: آن ها فلسطین را گرفتند، فلسطینیان را آواره کردند و دولت ناپاک اسراییل را به عنوان تنها دولت دارای سلاح اتمی در منطقه تشکیل دادند اما قدرت قدرت این را پیدا نکردند که ایران را از بدنه اسلام جدا کنند، چرا که ایران، ایرانِ زهرا(س) است، ایرانِ علی(ع) و حسین(ع) و ابالفضل(ع) است و امروز هم استکبار را خاک نشین و خاکسترنشین خواهد کرد؛ إن شاءالله قدس را می گیریم و داغ آن را بر دل استکبار و اسراییل خواهیم گذاشت.

 

وی به پیام راهپیمایی روز جهانی قدس را «اصل استکبارستیزی» معرفی کرد و گفت: راهپیمایی روز قدس نمایشی جهانی است که بگوید استکبارستیزی برای ما یک اصل است؛ آمریکا دشمن ما است و تا روز زوالش از دشمنی با او دست برنمی داریم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این راهپیمایی نشان داد مرد و زن و خردسال و جوان ما در استکبارستیزی مردانه و مقاوم ایستاده اند و هیچ جریان، توافق و مذاکره ای این اصل را از ما جدا نمی کند چرا که قدرت استکبارستیزی داریم ولو نرمش قهرمانانه اقتضا کند که پای میز مذاکره بنشینیم اما اقتدار ما ثبت شده است و استکبارستیزی ما در سایه این اقتدار روز به روز بیش تر می شود.

 

توافق خوب هسته ای پیروزی نظام جمهوری اسلامی خواهد بود

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به روند مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: این مذاکرات به هیچ وجه به اقتدار ما ضربه نمی زند و از سه حالت خارج نیست؛ یا در جریان مذاکرات که در مراحل پایانی است، به توافق خوب می رسیم که این در درجه اول پیروزی نظام جمهوری اسلامی و مرهون هدایت های حکیمانه رهبری است.

 

وی با تأکید بر این که حصول توافق خوب در مذاکرات به منزله پایان دشمنی با آمریکا نیست، تصریح کرد: جریان های فتنه گر نمی توانند سوء استفاده کرده و خیال کنند حالا که به توافق خوب رسیدیم، دست شان در دست آمریکا قرار گرفته و می توانند ارباب شان را وارد این کشور کنند.

 

امام جمعه مشهد مقدس دشمنی با آمریکا را به واسطه مستکبر بودن آن ها دانست و افزود: عزیزان مسؤول ما در بیانیه هایشان و نیز بعضی از مردم جرکتی انجام ندهند که خیال کنند مردم ما در انتظار رابطه با آمریکا بوده اند و حالا به یک توافق رسیده و خوشحال شدند.

 

عدم توافق در مذاکرات ناشی از بدعهدی و زیاده خواهی آمریکا است

آیت الله علم الهدی احتمال دوم در نتیجه مذاکرات هسته ای را عدم توافق خواند و اظهار کرد: اگر به توافق نرسیم، همه دنیا فهمیده اند که عامل شکست مذاکرات بد عهدی ها و زیاده خواهی های آمریکا است؛ در دو سال مذاکرات آمریکا تخلف پشت تخلف، بد عهدی پشت عهدی و نفاق پشت نفاق داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها می نشینند امضا می کنند و بعد از 24 ساعت 180 درجه برمی گردند که این به خاطر خوی شیطانی استکباری است که قلدری قداره کش است و فکر می کند می تواند همه چیز را با قداره کشی پیش برد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری حصول تواف بد را احتمال سوم در نتیجه مذاکرات عنوان کرد و گفت: اگر خدای ناکرده به توافق بد برسیم، این توافق با سه چیز روبرو است؛ اول، اشراف حکیمانه، قهرمانانه و قاطعانه این رهبر عزیز قهرمان آفرین، دوم، نظارت دقیق و بینای کامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی که باید به طور زنده در این قضیه نقش داشته باشند و اگر صدایی از مجلس بلند نشود، اعتماد مردم از نمایندگان شان سلب می شود وسوم، بیداری ملت.

 

دل مردم به دل رهبری گره خورده است

آیت الله علم الهدی در تبیین بیداری مردم در نظارت بر مدیریت کشور تأکید کرد: مردم ما بیدارند و آن روزی که حساب کنند مطلبی می خواهد در این مملکت بر خلاف نظر صورت بگیرد، اگر همه دستگاه ها آرام باشند، مگر این مردم آرام گرفته و ساکت می نشینند؟ مگر 9 دی را ندیدید؟ این مردم دل شان به دل رهبری گره خورده است.

 

وی افزود: این مردم همان مردم ولایتمدار 27 سال پیش هستند که وقتی امام(ره) قطعنامه 598 را پذیرفتند، علیرغم این که تلخ بود و امام(ره) فرمودند «جام زهر نوشیدم»، تحلیلی روی آن نگذاشته و بحثی نکردند؛ این مردم در برابر رهبری تمکین دارند و داغ دوقطبی کردن مردم ما بر دل اروپا، آمریکا و منافقین خواهد ماند./820/پ201/ب4

ارسال نظرات