۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۷۴۱۱۱
امام جمعه سلماس:

ماه رمضان فرصتی مناسب برای تمرین بندگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سلماس با اشاره به روایات و آیات قرآن کریم، گفت: ماه پربرکت رمضان، ماه تغییر سرنوشت ها بوده و فرصت خوبی برای خودسازی انسان ها و تمرین بندگی است.
حجت الاسلام موسوي، امام جمعه سلماس

حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه سلماس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، افزود: ماه رمضان ماه تغییر سرنوشت ها است، چرا که در این ماه مبارک، قرآن کریم بر پیامبر بزرگوار اسلام نازل شده و این روزهای های نزول قرآن را لیالی پربرکت می دانیم و بر وجود چنین ایام عزیزی در دین اسلام افتخار می کنیم.

 

وی با بیان این که در بسیاری از آیات قرآن، نزول قرآن را به صورت تدریجی دانسته و این در حالی است که در آیات دیگر، نزول قرآن را در شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان می داند؛ افزود: برای افراد باید تفاوت بین نزول دفعی و تدریجی شرح داده شود، چرا که در دین مبین اسلام هیچگونه شکی در این مورد جایز نیست.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تفاوت نزول دفعی و نزول تدریجی اظهار کرد: در شب‌های قدر تمامی آیات قرآن بر روح و قلب پیامبر از سوی فرشته وحی نازل شده که به نزول دفعی معروف است، ولی این آیات به مروز زمان و بر اساس اتفاقات خاص به شکل کنونی و مکتوب درآمده، که به آن نزول تدریجی می گویند.

 

وی تصریح کرد: ماه پربرکت رمضان، فرصت خوبی برای خودسازی انسان ها و تمرین بندگی استع که با روزه داری، انجام به واجبات و دوری از محرمات به خداوند نزدیک شده و بابت گناهان از خداوند متعال طلب آمرزش می کنیم.

 

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: روزه گرفتن، تلاوت قرآن، صدقه دادن و دستگیری از مستمندان و از همه مهم‌تر پرهیز از انجام هر گونه گناه در این روزها و خودسازی و آماده کردن روحیات و باورهای خود برای کنار گذاشتن گناهان، از بهترین اعمالی است که می‌تواند هر فرد در این ماه مبارک انجام دهد.

 

وی ادامه داد: دین اسلام دین اعتدال بوده و همیشه پرهیز از مصرف‌گرایی و تجمل گرایی را برای مسلمین به ویژه در ماه مبارک رمضان جایز نمی‌داند.

 

امام جمعه سلماس گفت: کمک به مستمندان و سرپرستی کودکان بی سرپرست در این ماه مبارک علاوه بر داشتن اجر معنوی در دنیا و آخرت سبب ایجاد یک روحیه خوب در افراد شده و زندگی را به کام  آنان شرین خواهد کرد./1301/ت302/ح

ارسال نظرات