۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۷۴۱۳۴
مسؤول سازمان بسیج دانشجویی:

مفاسد اقتصادی به مشروعیت نظام لطمه می‌زند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج دانشجویی با بیان این‌که مبارزه با مفاسد اقتصادی مقوله بسیار جدی است،‌ گفت: امروز فساد اقتصادی به حدی گسترده شده که با مشروعیت نظام بازی کرده و به اعتماد عمومی لطمه می‌زند.
داوود گودرزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، داوود گودرزی مسؤول سازمان بسیج دانشجویی کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع راه‌اندازی کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی بسیج دانشجویی و مباحث سیاسی روز کشور که در سازمان بسیج دانشجویی (لانه جاسوسی سابق) برگزار شد، با اشاره به جلسه شب گذشته تشکل دانشجویان با مقام معظم رهبری، گفت: این جلسه بسیار پرشور و خاطره‌انگیز بود.

 

وی افزود: اصل برگزاری این جلسه نمونه مشابه در دنیا ندارد که رهبر یک کشور به شکل خودمانی با جوانان کشور و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با صراحت آنچه به ذهن دارند را بیان کنند و این از برکات انقلاب اسلامی است.

 

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی عنوان کرد: در این جلسه مقام معظم رهبری از نوع بیان تشکل‌های دانشجویی و مطالبه‌گری آنها تقدیر کرده و فرمودند من این نوع جلسات را می‌خواهم.

 

وی با اشاره به چهار بخش فرمایشات رهبری اظهار داشت: همه ما باید تلاش کنیم فرمایشات مقام معظم رهبری را عملی کنیم ایشان شب گذشته درباره بحث کنسرت و اردوی مختلط در دانشگاه صریح و شفاف فرمودند که این کار بسیار غلطی است و دانشگاه جایگاه هنجارشکنی نیست مسؤولان باید زمینه هدایت جوانان را فراهم کنند.

 

گودرزی بیان داشت: ما پیش از این موضع خود اعلام کرده بودیم و بعد از این هم تاکید داریم که به این اردوها و کنسرت‌ها مجوز داده نشود فضای دانشگاه باید اسلامی باشد.

 

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به فرائض و واجباتی که دانشجویان باید با توجه به شرایط کشور بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری انجام دهند، گفت: عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری نباید در حد خبر باقی بماند، بسیج به سهم خود بنا ندارد که تنها به کلیات بسنده کند بنابراین جلسات هم‌اندیشی درباره فرمایشات مقام معظم رهبری برقرار خواهد شد تا برنامه‌ریزی لازم در کاربردی کردن فرمایشات ایشان را انجام دهد.

 

وی با اشاره به قرار گاه مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی مقوله بسیار جدی است امروز فساد اقتصادی به حدی گسترده شده که با مشروعیت نظام بازی کرده و به اعتماد عمومی لطمه می‌زند.

 

گودرزی با طرح این سوال که چرا در سال‌های گذشته مبارزه با مفاسد شکل نگرفته با وجود اینکه رهبری پیام‌های مختلف به سران قوا و تشکل‌ها داده است، گفت: این امر دو دلیل دارد یکی این‌که مسؤولان و مجموعه‌ها رویکرد درستی در مبارزه نداشتند به ریشه و علت‌ها نپرداختند نهایت کار مسؤولان این بوده که پرونده‌های فساد را شناسایی و هنگام برخورد بر اساس مانع و مصلحت از برخورد منصرف شدند.

 

وی با اشاره رویکرد غلط دیگر در مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت: در مبارزه با فساد باید سیستمی اقدام شود اما سیتسم‌ها دچار ایراد و خلاهایی چون فرد محوری و کاغذمحوری است که هر کس می‌تواند به راحتی در گمرک و بانکداری خلاف یا جعل کند.

 

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به ایراد دیگر بیان داشت: ایراد دیگر این است که مطالبه اجتماعی درستی شکل نگرفته است تشکل های دانشجویی، مردم و صاحبان قلم یک مطالبه هوشمندانه و هدفمند نداشتند باید مطالبه فراگیر، اجتماعی، مستمر و هوشمندانه شکل گیرد تا مسئول مبارزه دلگرم شود.

 

گودرزی افزود: ما باید مبارزه با فساد را به گفتمان عملی تبدیل کرده و قرارگاه‌هایی را راه‌اندازی و شبکه‌سازی کنیم تا با کارهای تحقیقاتی و پژوهشی این مبارزه نهادینه و عملیاتی شده و همه مردم پای کار بیایند.

 

وی با اشاره به تربیت نیروهای انقلابی در دوره‌های بسیج دانشجویی ابراز کرد: این دوره‌ها در زمینه آموزش و تربیت به نام دوره‌های خط امام از سال گذشته طراحی شده تا آموزش‌هایی با عنصر تشکیلاتی داشته باشیم؛ اگر دانشجوی دهه چهارم انقلاب امام راحل را بشناسد الگوی درست در ارتباط با دوست و دشمن و تشخیص حق و باطل را کسب خواهد کرد.

 

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی افزود: این دوره‌ها 5، 7 یا 10 روزه است که طی 11 دوره تحت عنوان خط امام برگزار می‌شود این دوره‌ها با حضور 200 یا 500 یا 700 در نواحی سایر استان‌ها نیز برگزار می‌شود، نخستین دوره بعد از تعطیلات عید فطر است که در آن مساله ولایت و اندیشه‌های اسلامی مطرح می‌شود خروجی این دوره‌ها موثر بوده و مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند،  این دوره‌ها از 2 مرداد تا 15 شهریور ادامه دارد.

 

گودرزی با اشاره به رویکرد جدید بسیج دانشجویی عنوان کرد: براساس نیاز بسیج دانشجویی و فضای عمومی دانشگاه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از اولویت‌های بسیج دانشجویی فراگیری و جذب دانشجویان به بسیج دانشجویی است.

 

وی افزود: رویکرد دیگر بسیج دانشجویی انقلاب اخلاقی و رویش معنوی دانشجویان با توجه به کم‌رنگ شدن اخلاقی و مدل دینداری است؛ امروز ماحصل تهاجم فرهنگی در ظاهر رفتار جوانان خود را نشان می‌دهد؛ ما با برنامه‌های متنوع به دنبال این هستیم که از مقوله جهاد، شهادت و دفاع مقدس استفاده کنیم.

 

گودرزی با اشاره به رویکرد دیگر بسیج دانشجویی اظهار داشت: استکبارستیزی، آزادی، استقلال، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی 5 آرمان اصلی و اساسی انقلاب اسلامی است که ما برای آن انقلاب کردیم در این زمینه باید جریان‌سازی و گفتمان‌سازی شود ما وزارتخانه نیستیم اما بدنه دانشجویی در اختیار ما است که می‌توان با جریان‌سازی این آرمان‌ها را در میان دانشجویان نهادینه کرد.

 

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اقدامات غیرقانونی دانشگاه آزاد عنوان کرد: اخیرا در دانشگاه آزاد آیین‌نامه‌هایی خلاف آیین‌نامه شورای فرهنگی داشتیم به نظر غیر قانونی می‌رسد ما به عنوان بسیج دانشجویی از این مساله به سادگی عبور نخواهیم کرد.

 

وی با اشاره به چهار ایراد اساسی دانشگاه آزاد گفت: این ایرادها ربطی به میرزاده و مدیریت جدید ندارد سوال و مطالبه ما از روسای کلان و جزء دانشگاه آزاد است که شما برای رفع این چهار معزل چه برنامه‌ای دارید، امروز فضای فرهنگی دانشگاه‌ آزاد روز به روز بدتر از گذشته می‌شود و معضلاتی دارد که در شهرستان‌ها نیز تاثیر بسیاری دارد.

 

گودرزی با اشاره به ضابطه و رابطه‌کاری به عنوان معزل دیگر دانشگاه آزاد افزود: بیش از آنچه باید دست رییس دانشگاه آزاد به عنوان نمونه در مدرک دادن و انتصاب مدرسان باز است، در مقوله صنفی و آموزشی استادان دانش و سواد لازم را ندارند و  وسایل کمک آموزشی و فضاهایی چون نمازخانه‌ها در حداقل‌ها است.

 

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به فساد به عنوان معزل دیگر دانشگاه آزاد اظهار داشت: در بخش‌هایی از دانشگاه دزدی، رشوه‌گیری هنوز موجود است باید این معضلات دانشگاه آزاد جدی گرفته شود برنامه عملیاتی دانشگاه آزاد در این زمینه چیست با سوال ما با نگاه سلبی نیست بلکه قصد کمک داریم تا این معضلات برطرف شود.

 

وی با اشاره به بحث حجاب بیان داشت: اسلام رحمانی چنین نیست که به دشمن با رحمت نگاه کرد دین اسلام جاذبه و دافعه، غضب و رحمت دارد مشخص است که سیاست تساهل و تسامح آقای خاتمی رییس جمهور اسبق درباره اسلام رحمانی همانی بود که فضای بی‌بند و باری را در جامعه راه انداخت و طه هاشمی نیز درباره اسلام رحمانی همان حرف‌ها را مطرح می‌کنند اسلام دین رحمت است اما برای کجا اگر قرآن را قبول دارید باید همه جای آن را قبول کنید.

 

گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری از اسلام رحمانی این بود که کسی به نام دفاع از اسلام حق ندارد تفسیر غلطی از اسلام ارائه دهد مانند نگاه بازرگان که تلاش داشت اسلام را با آموزه‌های دیگر تطبیق دهد موضع اسلام با دوست و دشمن مشخص است./807/پ201/ب4

ارسال نظرات