۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۷۴۱۹۳

نگهداری سیاه زخم در پایگاه‎های نظامی آمریکا در آلمان

خبرگزاری رسا ـ روزنامه‎ای آلمانی از نگهداری هاگ باکتری کشنده سیاه زخم از سوی آمریکا در پایگاه نظامی خود در آلمان خبر داد.
سلاح هاي بيولوژيک آمريکا طرح ملي تلاوت قرآن کريم طرح ملي تلاوت قرآن کريم
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه ای آلمانی در گزارشی اعلام کرد ارتش آمریکا در پایگاه های نظامی خود در آلمان سلاح های بیولوژیک نگهداری می کند.
 
روزنامه بیلد چاپ برلین در این گزارش فاش کرد که ارتش آمریکا در آزمایشگاه های خود در آلمان هاگ زنده سیاه زخم را ذخیره کرده است.
 
تحقیقات نشان می دهد که ارتش آمریکا چندین آزمایش نظامی خطرناک در آلمان انجام داده است که در بعضی از این آزمایش ها هاگ سیاه زخم به طور اتفاقی به بیرون نشت کرده است. یکی از این موارد در پایگاه نظامی آمریکا در شهر کوچک لاندستول (Landstuhl) نزدیک مرز فرانسه و لوکزامبورگ صورت گرفت.
 
ارتش آمریکا پیش از این نیز هاگ سیاه زخم را به پایگاه های نظامی خود در کره جنوبی فرستاده بود.
 
این در حالی است که وزارت دفاع آلمان در پاسخ به روزنامه بیلد، وجود هاگ سیاه زخم در پایگاه های نظامی آمریکا در آلمان را انکار کرد.
 
ارتش آمریکا پیش از این تایید کرده بود که از سال 2005 هاگ سیاه زخم را به کره جنوبی، کانادا و استرالیا ارسال کرده است اما در این میان حرفی از پایگاه های آلمان نیاورده بود.
 
به گفته روزنامه بیلد، گرچه ادعا می شود که هاگ سیاه زخم پیش از ارسال به آلمان در پایگاه داگوی در ایالت یوتا خنثی می شوند اما برخی موارد نشت منجر به فعال تر شدن این هاگ ها شده است./847/ب904/
ارسال نظرات