۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۷۴۲۲۱
آیت‌الله مظاهری:

فرزند و خانواده ای که با لقمه حرام رشد کند محال است به سعادت برسد

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: کسی که لاابالی است و غذای حرام به زن و بچه داده است و مورد نفرین زن و فرزند واقع می‌شود، خودش هم عاقبت به خیر نخواهد شد، به تجربه اثبات شده است، فرزندانی که لقمه حرام خورده‌اند و سعادتمند شدن شان مشکل است.
درس اخلاق حضرت آيت الله مظاهري در ماه مبارک در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، امروز در ادامه جلسات اخلاقی ماه مبارک رمضان با موضوع معرفت نفس گفت: تهیه غذای حلال برای زن و فرزندان بسیار تأثیرگذار است تا جایی که زن و فرزندان آن مرد را در روز قیامت شفاعت می‌کنند.

وی افزود: کسی که لاابالی است و غذای حرام به زن و بچه داده است و مورد نفرین زن و فرزند واقع می‌شود، خودش هم عاقبت به خیر نخواهد شد، به تجربه اثبات شده است، فرزندانی که لقمه حرام خورده‌اند، سعادتمند شدنشان مشکل است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این که غذای حلال در عفت خانم تأثیر دارد، ابراز کرد: غذای حرام سبب بدبخت شدن عده‌ای و غذای حلال سبب خوشبخت شدن عده‌ای می‌شود، قرآن غذای حرام را آتش می‌داند و اگر کسی چشم بینا داشته باشد، این غذای حرام را می‌بیند که آتش است.

وی بیان کرد: کسی که در دنیا چشمش بینا نباشد، در آخرت بینا می‌شود، می‌بیند از درون کسی که غذای حرام خورده است، آتش همچون تنور و از دهان و از چشم و گوش وی شعله‌ور است، چنانچه کسی که مقید بوده و کار و تلاش و کوشش حلال کرده، افزون بر عاقبت به خیری ثواب جبهه هم دارد.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که راجع به زن و شوهر روایت داریم که اگر زن و شوهری تلاش کنند که خانواده در رفاه باشد، این ثواب جهاد دارد، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند جهاد زن خوب شوهرداری است، یعنی زنی که بتواند برای فرزند و شوهرش تلاش کند تا در رفاه باشند، همچون مجاهد در راه خداوند است.

وی افزود: کسب حرام بسیار عقاب و تأثیرات بدی دارد و انسان باید خیلی مواظب باشد و از طرف دیگر هم پیدا کردن غذای حلال کار بسیار مشکلی است، انسان اگر در جبهه شمشیر بزند آسان‌تر است تا این‌ که بتواند حلال به دست بیاورد و همواره چنین بوده است و اکنون که وضعیت بسیار سخت‌تر هم شده است.

حضرت آیت‌الله مظاهری گفت: غذای حرام انسان را از هر چیزی باز می‌دارد، دیگر حال پای منبر نشستن، مسجد رفتن و نماز شب خواندن را انسان ندارد، اگر بچه‌های ما حال مسجد رفتن را ندارند، ببینیم آیا لقمه حلال به خانه آورده‌ایم، وقتی غذا حرام شد، دیگر چادر برداشته می‌شود.

وی با اشاره به این که مسلمان از غش در معامله و رباخواری دور است، اظهار کرد: رباخواری جنگ با خداوند است، اگر کسی می‌خواهد ربا بخورد قرآن می‌فرماید ابتدا اعلام جنگ با خدا بکن، سپس این کار را انجام بده، اما متأسفانه غش در معامله و کسب حرام در میان ما دیده می‌شود./914/پ202/ج

ارسال نظرات