۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۷۴۲۶۰
آیت الله حائری شیرازی:

نمایشگاه قرآن پاسخی به نمایشگاه‌های انحرافی غرب است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حائری شیرازی با بیان این که برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید مقابله به مثل کرد، در مقابل فیلم، فیلم ساخت و در مقابل کتاب، کتاب نوشت، نمایشگاه قرآن نیز اقدامی برای مقابله با نمایشگاه‌های انحرافی است که در غرب برگزار می‌شود.
  آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، دستاوردهای این نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کارهای خوبی امسال صورت گرفته است. ولی توقع نباید خیلی زیاد باشد مثل آشی که روی دیگ می‌جوشد و هنوز اجزایش دست به دست هم نداده‌اند، در این نمایشگاه هم همه در حال کار کردن هستند. اینها هر وقت خلاء‌های را پر کردند و از موازی کاری پرهیز کردند و تقسیم کار درستی انجام دهند آشی خواهد شد که آب و دونش یک طرف نیست.

 

حائری شیرازی با اشاره به سیر تکامل انسان از نطفه افزود: اگر به چگونگی تبدیل شدن نطفه به یک موجود کامل مثلا تبدیل شدن به جوجه، طاووس و همین طور تکامل انسان دقت کنیم متوجه می‌شویم که روند تکامل جامعه هم همین طور است ، مثل انسانی است که از نطفه شکل گرفته، آنهم از جامعه کوچک شروع می‌شود، سال‌ها بعد یک جامعه پیشرفته به وجود می‌آید.

 

وی تصریح کرد: این دستاوردهایی که امروز در نمایشگاه وجود دارد انتظاراتی است که قبلا از نمایشگاه قرآن کریم داشتیم، بازی‌های امروزی کودکان ما القائات استثماری دارد، اینها سم است. اینها مطالب دروغ را به بچه ها القا می‌کنند و بنیان و شالوده ذهنی آنها را به هم می‌ریزند. اینها گاهی خودشان نیز از این تولیدات مصرف نمی‌کنند، ولی ما اینها را مصرف می‌کنیم. مثل بعضی از داروها که در کشورهای غربی مصرف شان منقضی می‌شود، ولی همچنان در کشور ما مصرف می‌شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما باید در کتاب‌ها نیز به خودکفایی برسیم، گفت: ما باید از خودمان داستان‌های تاثیرگذار داشته باشیم. چقدر خوب است که افرادی خاطرات شهدا را می‌نویسند؛ این مطالب عاشقانه است و طوری است که وقتی کودک یا نوجوانی کتاب را بر می‌دارد دیگر زمین نمی‌گذارد. ما در این موقعیت هیچ چاره‌ای نداریم، مگر اینکه جواب رمان را با رمان، جواب فیلم را با فیلم، جواب شعر را با شعر و جواب موشک را با موشک بدهیم.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه‌هایی در غرب برای انحراف در دیگر جوامع اظهار کرد: ما نیز برای مقابله این اقدامات باید نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه قرآن کریم و نمایشگاه‌های تاثیرگذار در حوزه فرهنگ را راه‌اندازی کنیم.

 

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای مقابله کردن با تهاجم فرهنگی ابتدا باید مسیر تولید محصولات شناسایی شود، گفت: شخصی دارای یک حوزه علمیه‌ای در مرز افغانستان و پاکستان است که بنایی بسیار محکم هم دارد. این حوزه 4 هزار طلبه می‌گیرد. اینها انواع طالبان و تکریتی‌ها را تولید می‌کنند هر چه اینها کشته شوند جایگزینی در این حوزه برای آنها تربیت می‌شود. این مکتب است تا اینها خودشان را در جامعه نشان دهند.

 

وی تصریح کرد: ما نیز باید برای مقابله با آنها حوزه‌های علمیه‌ها را بسازیم که ناآگاهان وارد شوند و آگاه بیرون روند. در آن حوزه‌ای که آنها می‌سازند، انسان وارد می‌شود و بمب بیرون می‌آید. آنها روی احساسات کار می‌کنند و نه تعقل! مسلما روی احساسات کار کردن زود جواب می‌دهد و در مقابل روی تعقل کار کردن زمان بر است./998/د102/ج
 

ارسال نظرات