۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۷۴۲۷۳

برگزاری افطاری وحدت در ۱۰ روستای مرزی شهرستان زیرکوه

خبرگزاری رسا ـ با هدف حفظ وحدت و همدلی میان اهل سنت و شیعیان منطقه زیرکوه مراسم افطاری در۱۰ روستای مرزی شهرستان زیرکوه برگزار شد.
وحدت اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مراسم افطاری وحدت با حضور مردم و علمای شیعه و سنی در 10 روستای مرزی شهرستان زیر کوه برگزار شد.

 

باتوجه به این که از زمان ایجاد داعش خطر تفرقه افکنی از سوی دشمنان در مرزهای شرقی کشور افزایش یافته است علمای شیعه و سنی در جهت افزایش وحدت مردم به ویژه در مرزهای شرقی و روستاهای مرزی خراسان جنوبی مشغول تبلیغ هستند.

 

در راستای افزایش وحدت در روستاهای مرزی خراسان جنوبی با همکاری سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی و ائمه جمعه استان ویژه برنامه افطاری وحدت در 10 روستای مرزی خراسان جنوبی برگزار شد.

 

برگزاری مسابقات وحدت ویژه ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه هایی است که به همت روحانیان و طلاب در مناطق شیعه و سنی نشین استان با هدف افزایش هم افزایی و مقابله با توطئه های فرهنگی و تفرقه افکنی های دشمن برگزار شده است.


همچنین در کنار این مراسم افطاری برنامه های جزء خوانی قرآن کریم، کارگاه های بصیرت افزایی و حلقه های طرح صالحین بسیج برای شرکت کنندگان در حال برگزاری است.

 

با توجه به این که هجمه های تبلیغاتی دشمن به دلیل محرومیت در روستاهای مرزی و محروم افزایش یافته است تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با همکاری حوزه های علمیه و علمای شیعه و اهل سنت مبلغان ویژه ای را به این مناطق اعزام کرده که این اعزام ها در طول ایام تعطیلات تابستان به صورت گسترده ادامه خواهد شد و همچنین گروه های جهادی هم در این مناطق مشغول اقدام ها و تبلیغات فرهنگی در میان مردم هستند.

 

همچنین در مناطق مرزی خراسان جنوبی نماز عید فطر به صورت مشترک با حضور مردم و علمای شیعه سنی با وحدت برگزار خواهد شد که هدف از این کار نشان دادن وحدت مردم ایران و مقابله با توطئه ها و تفرقه افکنی های وهابیت و گروه های تروریست داعش است که سعی دارند از محرومیت مردم استفاده کرده و جوانان را جذب گروه های افراطی خود کرده و موجب ناامنی در کشور شوند.

 

لازم به ذکر است، تاکنون مراسم افطاری وحدت در روستاهای ملکی، چشمه بید، همت آباد، چاه الله داد، گزخت، تجنود، بقرایی، محمد آباد و آهنگران شهرستان زیرکوه برگزار شده است./968/پ203/ب4

ارسال نظرات