۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۳
کد خبر: ۲۷۴۳۲۶

آیت‌الله مکارم شیرازی به زودی کتابی در رد شبهات علیه قرآن متنشر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به توطئه‌های متعدد دشمنان علیه قرآن به انتشار کتاب ۷۰۰ صفحه‌ای شبهات علیه قرآن اشاره کرد و گفت: بنده علیه این کتاب ردیه‎ای را در حال تنظیم و نشر دارم که به‌زودی منتشر خواهد شد.
آيت‌الله مكارم شيرازي:

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حضرت آیتالله ناصر مکارم شیرازی 20تیر در مراسم تجلیل از فعالان موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) در مدرسه امام موسی کاظم(ع) گفت: فعالیت علما در این عصر از مهمترین اقدامات است زیرا هیچ وقت دنیای اسلام با چنین مخاطراتی روبرو نبوده است.

 

وی افزود: زمانی بود که تنها کسانی که برای اسلام مشکلاتی ایجاد میکردند کشیشان مسیحی بودند که بر علیه اسلام تحرکاتی داشتند ولی امروز این دشمنان از سطح کشیشان عادی به سطح قدرتهای سیاسی رسیده است و این قدرتها هستند که این جنگ علیه اسلام را رهبری می‏‌کنند.

 

این مرجع تقلید اظهار کرد: امروز دنیا در معرض کشاکش منافع این قدرتهای استکباری است که نتیجه آن نابسامانیها و خرابیها و جنگها و خونریزیهای داخلی در کشورهای اسلامی است.

 

این مفسر قرآن بیان کرد: امروز نه تنها با جنگ آهنین و آتشین بلکه با جنگ فضای مجازی و رسانه‌‏ای با قدرت‌تر از گذشته علیه ما اقدام می‌کنند و ما هستیم که باید خود را از این مهلکه پیروزمندانه خارج کنیم.

 

تنها مدافع حملات دشمنان نباشیم

 

وی گفت: وظیفه علما در این عصر بسیار سنگینتر از قبل است و به همین دلیل است که نباید انفعالی عمل شود؛ ما باید حالت حمله و تهاجم بر علیه این دشمنانی که هر روز به دنبال نابودی اسلام هستند را داشته باشیم و نباید به شکلی شود که ما تنها مدافع و پاسخگوی این حملات باشیم.

 

برخی گمان نکنند که ما قدرت دفاع نداریم!

 

وی افزود: یکی از نگرانیهای ما این است که برخی گمان کنند که ما قدرت دفاع نداریم و باید بنشینیم و منتظر ادامه کار شویم. آنها امروز با جنگ میان شیعه و سنی سعی دارند ما را از این حرکت بازدارند و امروز میبینیم که برخی از علمای مصر به ما میگویند که شما میخواهید مردم مصر را شیعه کنید در حالی که ما چنین قصدی نداشته و نداریم.

 

وی ادامه داد: اینکه مردم مصر بیش از هر زمان دیگری به شیعه و شیعیان علاقه پیدا کرده‌اند و میخواهند شیعه شوند لطف خداست نه اینکه ما در امور شما دخالت کرده باشیم.

 

آیت الله العظمی مکارم شیرازی اظهار کرد: هم تشیع و هم اسلام در حال پیشرفت است و در سطح جهان تبلور و عینیت خاصی دارد ولی سیاستمداران غربی و آمریکایی از ترس اینکه چند سال بعد مردم این کشور با اذان صبح از خواب بیدار شوند پیامی فرستاد‌ه‌اند که باید جلوی این رشد سریع را گرفت و ایجاد رخنه در جمعیت مسلمانان به همین دلیل انجام شد.

 

وی گفت: این داعش کثیف بدون اینکه تفکر خاصی داشته باشد از سوی این کشورها تحریک شد و با تفکر منحرف و کثیف محمدبن عبدالوهاب این فتنه را در جهان اسلام ایجاد کرد و باعث شد که این همه جوان مسلمان که میتوانستند بازوهای اسلام باشند در مقابل هم قرار بگیرند.

 

این استاد حوزه تصریح کرد: امروز نیز یک تحرک دیگری از خارج از دنیای اسلام شروع شده است و سعی می‏‌کنند در کشورهای اسلامی به خصوص در ایران در خصوص قرآن شبهاتی را وارد کنند؛ از جمله اینکه یک کتاب 700 صفحهای هم نوشتهاند و به اساتید دانشگاهها میدهند که در آن پر از شبهات ضعیف و توهین و جسارت است.

 

این مفسر قرآن تصریح کرد: بنده علیه این کتاب ردیهای را در حال تنظیم و نشر دارم که قطعا هر کسی با مطالعه این کتاب متوجه میشود که آنها با چه ابزار سطحی و بدون فکر سعی میکنند به این اقیانوس عظیم معرفت حمله کنند./1330/د101/ف

ارسال نظرات