۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۲۷۴۳۵۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

تکامل معنوی جامعه در گرو تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ قرآنی است، گفت: تکامل معنوی جامعه در گرو سبک زندگی اسلامی است.
استاد حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام احمد اندرخورا، استاد حوزه علمیه مازندران یکشنبه شب در همایش طرح مودت بسیجیان نکا در حسینیه نارنج‌باغ نکا، افزود: زندگی اسلامی بر اساس قوانین و موازین قرآنی و دینی بنا شده است و تمسک جستن به قرآن و اهل بیت(ع) در راس برنامه های زندگی به سبک اسلامی است.

 

وی با بیان این که دشمن اکنون در نبرد فرهنگی با ما، اعتقادات و ارزش های دینی ما را نشانه رفته است، یادآور شد: دشمن همواره علیه ما به دنبال توطئه و کید است و باید مراقب این کید دشمن باشیم تا از طریق جوسازی های مختلف بر ما چیره نشود.

 

این استاد حوزه علمیه مازندارن گفت: آتش زدن قرآن، کاریکاتور پیامبر و تحریم رهبران دینی از جمله راه های مبارزه دشمن با ما است که از طریق برنامه های مختلف وارد شده و سعی دارد که با قراردادهای مختلف ما را تحریم کند که اطاعت پذیری از رهبری، مانع دست یابی دشمن به اهدافش است.

 

حجت الاسلام اندرخورا با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن و عترت است و ما پیروان راستین رسول الله(ص) باید این دو ودیعه گرانبها را ارج نهیم، اظهار داشت:  قرآن و عترت دو مولفه مهم برای بیمه کردن نظام شکوهمند جمهوری اسلامی است که باید در زندگی آحاد مختلف مردم وارد شود.

 

وی  با بیان اینکه برای پاسداری و محافظت از انقلاب اسلامی باید به قرآن و اهل بیت(ع) متوسل شد، اظهار داشت: برای بیمه کردن نظام شکوهمند جمهوری اسلامی باید زندگی آحاد مختلف مردم با قرآن عجین شود.

 

این استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت توجه به معارف اهل‌بیت(ع) در کنار تعالیم قرآنی تأکید کرد و بیان داشت: قرآن و عترت مهم ترین عامل سلامت و سعادت جامعه است که باید مورد توجه جدی هخمه مردم قرار گیرد.

 

حجت الاسلام اندرخورا گفت: راه‌اندازی 17 هزار شبکه ماهواره‌ای که سه هزارشبکه آن برای ایران در نظر گرفته شده است در واقع از برنامه های دشمن برای از بین بردن خانواده‌های ایرانی است، که 273 شبکه ماهواره ای فیلم مبتذل نیز با هدف براندازی خانواده ها راه اندازی شده است.

 

وی با تاکید بر این که بهره گیری از سبک زندگی اسلامی نقش ارزشمندی در تحکیم بنیان خانواده دارد، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا ارزش های دینی را به نحوی شایسته در زندگی خود نهادینه کنیم.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این که رعایت اصول اخلاقی و پایبند بودن به مسائل اخلاقی و انسانی باید در خانواده ها نهادینه شود، یادآور شد: باید از ظرفیت ها و کارکردهای ارزشمند خانواده به بهترین نحو ممکن در جامعه استفاده شود.

 

حجت الاسلام اندرخورا، رجوع به قرآن و تفکر و تدبر در آیات کلام وحی را بهترین راه برای انجام کارهای فرهنگی در جامعه دانست که با همکاری دستگاه های مختلف فرهنگی و دینی میسر می شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه نکا نیز در سخنانی با بیان این که اکنون در مرحله ای از نظام قرار گرفته ایم که حفظ نظام از مهم ترین اهداف ما  در برنامه های مختلف است، گفت: امروز بزرگترین معروف حفظ انقلاب اسلامی و تبعیت از رهبری است که باید مورد توجه جدی باشد.

 

مرتضی رمضانی افزود: امر به معروف و نهی از منکر و حلقه های صالحین مهم ترین اهداف ما در برنامه های بسیج است و همچنین تعامل با جوانان، تعامل با هیأت امنای مساجد و امام جماعت از مسائل مهمی است که باید مورد توجه فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج قرار گیرد تا با همدلی و همراهی، موفقیت های بیشتری حاصل شود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات