۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۷۴۳۸۹
حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

استکبار ستیزی تأکید دینی و قرآنی/ به بهانه نشاط جامعه یاد شهدا فراموش نشود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقافبا بیان این‌که آنچه کشور را به سعادت رسانده راه و خون شهیدان و ایثار و گذشت خانواده شهیدان است، گفت: نباید اجازه داد به بهانه نشاط و شادابی در جامعه برنامه های مختلط دختر و پسر و زن و مرد نامحرم با استفاده از ابزار لهو و لعب برگزار شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي در مراسم معارفه مديرکل جديد اوقاف آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان غربی مهد شهیدان والامقام و شامخی همچون باکری هاست که از مکتب قرآن و اهل بیت(ع) دفاع کردند.

 

وی با بیان این که آرامش و امنیت کنونی کشور را مدیون خون شهدا و گذشت خانواده های شهدا هستیم، گفت: نام و یاد شهیدان باید زنده بماند و از خانواده های آنها تجلیل شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: «اگر کسی باور و ایمان نداشته باشدکه ما مدیون شهدا هستیم اجنبی است ولو اینکه شناسنامه ایرانی داشته باشد»؛ عده ای هستند که با این بهانه ها که بس است و مردم دچار افسردگی شده اند، چقدر گریه و زاری، جامعه باید با نشاط باشد، می خواهند یاد و نام شهدا را به فراموشی بسپارند.

 

وی اضافه کرد: همچنان که رهبری در جمع دانشجویان اشاره کردند: دانشجویان فرایضی فرعی و صنفی دارند، نباید اجازه داد به بهانه نشاط و شادابی در جامعه برنامه های مختلط دختر و پسر و زن و مرد نامحرم با استفاده از ابزار لهو و لعب برگزار شود، آنچه کشور را به سعادت رسانده راه و خون شهیدان و ایثار و گذشت خانواده شهیدان است که نباید به فراموشی سپرده شود.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: فرهنگ شهادت جزء مبانی انقلاب است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: آرمان خواهی با واقعیت ها مخالف نیست، نباید بگذاریم اهداف شهیدان به فراموشی سپرده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تأکید کرد: در مدت 36 سال گذشته دشمنان هر آنچه داشته، استفاده کردند ولی موفق نشدند انقلاب را دچار توقف کنند چراکه این روحیه ایثار و شهادت بر ملت حاکم است.

 

وی با بیان این که فرهنگ شهادت برگرفته از آیات صریح قرآن و روایات معصومان(ع) است، خاطرنشان کرد: استقامت، مبارزه با مستکبران و استکبار ستیزی از اصول و اهداف نظام اسلامی است که قرآن برای ما مشخص کرده است.

 

مدعیان حقوق بشر می خواهند حق استفاده از دانش هسته ای را از ملت ایران بگیرند

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه مبارزه با استکبار را جزء وظایف دینی و قرآنی اعلام کرد و افزود: استکبار جهانی به دنبال سلطه گری است و امروز بعد از دو سال مواضع خود را تغییر می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اظهار داشت: علم و دانش حق بشریت است، متأسفانه کسانی که دم از حقوق بشر می زنند، بویی از بشریت نبرده اند و می خواهند این حق را از ما بگیرند.

 

وی ادامه داد: استکبار جهانی به این علت که جوانان و دانشمندان ایرانی موفق به کسب دانش هسته ای شدند و آن را از انحصار برخی کشورها در آوردند 12 سال است که ملت ما را آزار می دهند، این مگر غیر از روحیه استکباری و قلدری است؟

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به طرح اسلام رحمانی از سوی برخی ها، اظهار داشت: این تفکر برخاسته از سکولاریسم است که می گوید در مقابل بدرفتاری، معصیت و گناه عده ای باید با احترام عمل شود این درحالی است که خداوند و اهل بیت(ع) بر آن غضب دارند.

 

وی تأکید کرد: عده ای می خواهند فقط یک بعد اسلام را مطرح کنند درحالیکه اسلام، قرآن و پیامبر اسلام را در تمام ابعاد مطرح می کنند، اسلام رحمانی با مبانی اصلی دین اسلام و قرآن مغایرت دارد و باید در هرجایگاهی هستیم نسبت به مبانی دین اسلام توجه داشته باشیم.

 

باید موقوفه خواری به امری قبیح تبدیل شود

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه به بحث بی توجهی به موقوفات در زمان پهلوی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ وقف مجدد در کشور رونق یافته است.

 

وی با اشاره به لزوم تلاش مضاعف در زمینه توسعه فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد: پایمال کردن حق مردم و حق وقف هر دو حرام است بنابراین باید توجه شود که حقوق موقوفات ضایع نشود چراکه در این صورت حق ایتام، بیماران بی ضاعت، مساجد و ... تضییع شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تصریح کرد: باید موقوفه خواری به امری قبیح تبدیل شود تا مردم خود نسبت به صیانت از حقوق موقوفات اقوام کنند.

 

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به ثبت 99 درصد از وقف نامه ها در سامانه جامع اطلاعات موقوفات، گفت: نظم و انضباط مالی دقیق در مجموعه اوقاف حاکم است.

 

وی اوقاف را حافظ منافع واقف دانست و گفت: اوقاف و امور خیریه با ثبت اسناد موقوفات بهترین مکان برای حفاظت از اموال وقفی است./936/پ201/ب4

ارسال نظرات