۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۷۴۴۰۱

واکنش مقامات فلسطینی به طرح اعدام اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته امور اسرای فلسطینی درباره طرح جدید مرتبط با اعدام فلسطینیان، آن را خلاف قوانین بین المللی دانست.
عيسي قراقع رييس کميته امور اسراي فلسطيني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عیسی قراقع رییس کمیته امور اسرای فلسطینی درباره طرح جدید مرتبط با اعدام فلسطینیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی، هشدار داد و آن را خلاف قوانین بین المللی دانست.

 

عیسی قراقع روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که این طرح ناقض قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی، از جمله کنوانسیون چهارم ژنو و منشور سازمان ملل است.

 

وی از طرف های کنوانسیون ژنو خواست با این گونه طرح‌ها که خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص اسرای جنگی است، مخالفت کنند.

 

قراقع خاطرنشان کرد که به موجب قطعنامه‌های سازمان ملل، فلسطینیان بازداشت شده از سوی رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی اشغالگر، اسرای جنگی محسوب می شوند و باید مطابق قوانین مربوطه با آن‌ها رفتار شود.

 

وی افزود: ما اسرائیلی نیستیم که قوانین صهیونیستی بر ما جاری شود، بلکه لازم است که قوانین و پروتکل‌های ژنو در مورد مناطق اشغالی فلسطین اجرا شود.

 

قراقع تاکید کرد که این گونه قوانین مانع ادامه مبارزه ملت فلسطین برای احقاق حقوق مشروعشان و ایجاد دولتی مستقل و آزاد به مرکزیت بیت المقدس نخواهد شد.

 

بر اساس گزارش پایگاه خبری صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، این طرح که از سوی شارون گال عضو پارلمان رژیم صهیونیستی (کنیست) ارایه شده، راه را برای محکوم کردن اسرای فلسطینی به اعدام در دادگاه‌های اسراییل هموار می کند.

 

در صورت تصویب این طرح و تبدیل شدن آن به قانون، برای محکوم کردن اسرای فلسطینی به اعدام، دیگر اجماع قضات لازم نیست و رای اکثریت کفایت خواهد کرد.

 

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، اهارون فاینشتاین مشاور حقوقی کابینه رژیم صهیونیستی با این طرح مخالفت کرده است.

 

وی گفته است که تصویب قانون اعدام برای یک گروه خاص مشکلات زیادی را برای این رژیم فراهم می کند و تاثیری بر نیروهای مقاومت شهادت طلب فلسطینی که از مرگ واهمه‌ای ندارد، نمی گذارد./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات