۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۷۴۴۳۷
مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

اختصاص 781 میلیون ریال اعتبار برای انجام فعالیت های قرآنی استان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اختصاص ۷۸۱ میلیون ریال اعتبار از سوی سازمان دالقران کشور برای انجام فعالیت های قرانی در استان خبرداد.
سازمان دارالقرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، محسن اشرفی، مسؤول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ظهر امروز در نشست شورای قرآنی خراسان جنوبی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، با بیان این که در سال گذشته 100 درصد اعتبارات کشوری فعالیت های قرآنی تخصیص یافت، بیان کرد: همچنین در سال گذشته از 650 میلیون ریال اعتبارات استانی تنها 400 میلیون ریال محقق شد.

 

وی با بیان این که 27 مؤسسه قرآنی در سطح استان فعالیت دارند، افزود: 21 خانه قرآنی شهری و 160خانه قرآنی روستایی در استان فعالیت دارند.


مسؤول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: 25 مؤسسه قرآنی تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مشغول به فعالیت هستند.


وی با اشاره به این که 420 کلاس قرآنی در استان به ثبت رسیده است، گفت: در سال گذشته هفت هزار و 500 قرآن آموز در سطوح مختلف آموزش دیده اند.


اشرفی با بیان این که خانه‌های قرآنی کانونی برای توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در روستا به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: دارالقرآن‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی طبق وظایف اساسی خود مسؤول ساماندهی مشارکت‌های مردمی در حوزه فعالیت‌های قرآنی، از جمله صدور مجوز خانه‌های قرآن مردمی روستایی در استان است.

 

وی به مشکلات و کمبودهای موجود در خانه های قران روستایی اشاره کرد و گفت: عدم دسترسی به اینترنت و فضای مجازی، بی بهره بودن از فعالیت هایی که در این حوزه صورت می گیرد، امکانات ضعیف ستادی و امکانات پایین آموزشی از جمله مشکلاتی است که در این خانه ها وجود دارد.


مسؤول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که در حال حاضر بیشتر روستاهای استان فاقد خانه های قرانی هستند، افزود: اگر استانداری در این زمینه کمک کند می تواند تعداد خانه های قرآن در روستاها را افزایش داد.


وی ادامه داد: با وجود این که سازمان دارالقرآن در زمینه تجهیز خانه‌های قرآنی روستایی مسؤولیت مستقیم نداشته اما تاکنون بیش از 950 میلیون ریال برای حمایت و تجهیز این خانه ها هزینه کرده است.

 

اشرفی با اشاره به برنامه های قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: تبلیغات اسلامی سعی کرده است که افزون بر تشکیل جلسات ترتیل وروانخوانی قرآن، جلسات تفسیر نیز برگزار کند.


وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان در کنار جلسات تلاوت و جمع خوانی، جلسات تفسیر و تدبر در قرآن با حضور اساتید برجسته برگزار می شود.

 

مسؤول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که در ماه مبارک رمضان 20 جلسه محوری ختم قرآن برنامه ریزی شده است، افزود: این جلسات شامل ترتیل خوانی از سوی قاریان مطرح استانی، مسابقات قرآنی و بیان نکات و مفاهیم جزء های قرائت شده است.

 

وی با بیان این که هزار جلسه قرآن خانگی در استان شناسایی و ساماندهی شده است، یادآور شد: از این تعداد 500 جلسه دارای دارای کد شناسایی هستند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات