۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۴۷۴
استاد حوزه علمیه قم:

بی‌حجابی و بی‌عفتی؛ ابزاری در دست دشمن برای حمله به قلب اسلام و انقلاب

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که امروز دشمن به وسیله بی‌حجابی و بی‌عفتی قلب اسلام و انقلاب اسلامی را هدف گرفته است، گفت: آنها با برنامه‌های ماهواره و پوشش‌های نا مناسب می‌خواهد جامعه اسلامی را هم مانند جامعه غربی به خطر بی‌بندباری و انحراف جنسی بکشاند.
بدحجابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این‌که به جز انسان پاک و مطهر و ولی و جانشین خداوند در روی زمین کس دیگری نمی‌تواند به معارف قرآنی دست یابد، گفت: تمسک به ولایت مطهران رمز دست یابی به معارف قرآنی است.

 

وی افزود: خداوند در قرآن کریم ولایت را رمز دست یابی به رموز و معارف قرآنی می‌داند و بیان می‌کند هیچ‌کس به جز انسان‌های پاک و مطهر که همان رسول خدا(ص) و اهل بیت ایشان هستند نمی‌توانند به معارف قرآنی دست پیدا کنند و هر کس بدون تمسک به امر ولایت به سراغ قرآن برود نمی‌تواند بهره کافی از آن ببرد و اگر مشکل روحی داشته باشد به جای بهره مندی از معارف قرآنی دچار افزایش خسران می شود.


رانی زنجانی با اشاره به این‌که وهابیت و جریان داعش از همان جریان هایی هستند که بدون تمسک به ولایت به سراغ قرآن رفته اند، تصریح کرد: این گروه که تنها کتاب و سنت را بدون وجود امام برای هدایت انسان کافی می‌دانند امروز در گمراهی آشکار بوده و خون هزاران کودک و انسان بی‌گناه را در ماه حرام که حتی خداوند جنگ با کافِر را تعطیل کرده در کشوری اسلامی بر زمین می ریزند.


استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: آیات قرآن باید به وسیله معلم آن یعنی ائمه (ع) مورد تفسیر و معنی قرار بگیرد تا انسان به فهم آن نائل شود.


وی تصریح کرد: قرآن در کنار تمسک به ولایت ائمه(ع) عمل صالح را برای رستگاری انسان لازم می‌داند و انسانی که به دنبال سعادت است باید در کنار عمل به دستورات ولایت کارهای صالح انجام دهد زیرا ولایت مداری بدون انجام عمل صالح هیچ نتیجه مؤثری در جامعه اسلامی به دنبال نخواهد داشت.


استاد حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به روز حجاب و عفاف افزود: حجاب و عفاف راهبرد خداوند برای سلامت اخلاقی و رستگاری بشر است و بانوان به عنوان کسانی که بیشترین نفع را از قانون حجاب و عفاف می‌برند باید در زمینه اجرای درست این قانون در کشور مطالبه گری داشته باشند.


وی افزود: امروز دشمن به وسیله بی حجابی و بی عفتی قلب اسلام و انقلاب اسلامی را هدف گرفته و با برنامه‌های ماهواره و پوشش‌های نا مناسب می‌خواهد جامعه اسلامی را هم مانند جامعه غربی به خطر بی بندباری و انحراف جنسی بکشاند؛
حجاب خیمه و ستون حفظ بنیان خانواده و سلامت اخلاقی زنان در جامعه اسلامی است./837/پ202/ف

ارسال نظرات