۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۷۴۵۲۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

دولت به رفع مشکلات روحانیان اعزامی توجه ویژه ای داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: نهاد روحانیت وابسته به دولت ها نیست اما انتظار می رود دولت برای رفع مشکلات روحانیان اعزامی به روستاها توجه ویژه ای داشته باشد.
حجت الاسلام خادمي - نشست روحانيان مستقر و طرح هجرت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست روحانیان مستقر و طرح هجرت در بجنورد، با اشاره به کارکردهای روحانیت و مبلغان اعزامی به روستاها و مناطق محروم، اظهار کرد: این روحانیان زحمت کش با حضور در روستاها با کم ترین امکانات و بیشترین مشکلات، اقدام به ترویج فرهنگ قرآنی و معارف اسلامی می کنند که این موضوع بسیار باارزش است.

 

وی اضافه کرد: البته قشر روحانیت از گذشته تاکنون همواره در شرایط سخت حکومتی و معیشتی فعالیت کرده و هیچ گاه نیز تبلیغ دین اسلام را منوط به شرایط مساعد مالی و حکومتی نکرده اما در نظام جمهوری اسلامی باید این مشکلات به حداقل برسد.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به این که در طول تاریخ اسلامی بعد از ائمه اطهار(ع)، علما و روحانیان دینی با شهریه اندک توانسته اند عصای مناسبی برای اسلام بوده و برای ماندگاری آموزه های دینی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: دینداری مردم در عصر فعلی در واقع حاصل تلاش، مجاهدت و ممارست علما و روحانیان است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی افزود: اکنون نیز روحانیان مبلغ در طول سال چه در ایام تبلیغ و چه در مناسبت های مذهبی، با حضور در روستاهای محروم و دورافتاده به هدایت مردم، راهنمایی جوانان و پاسخ گویی به سؤالات و شبهات شرعی می پردازند و در این حوزه همه مسؤولان و متولیان وظیفه دارند تا با کاهش مشکلات این روحانیان، زمینه ترویج بهتر و بیشتر آموزه های دینی در سراسر کشور را فراهم کنند.

 

وی با اشاره به کاستی ها و مشکلات موجود در برابر روحانیان مبلغ در روستاها و مناطق محروم، تصریح کرد: درست است که روحانیت در طول تاریخ به دولت ها وابسته نبوده و اکنون نیز از نظر مالی به دولت وابسته نیست اما از دولت جمهوری اسلامی انتظار می رود به بخش اعزام روحانیان به روستاها توجه ویژه ای داشته باشد.

 

حجت الاسلام خادمی با تأکید بر این که دولت باید مشکلات و مسائل روحانیان مبلغ در روستاها را مدنظر قرار دهد، افزود: اگر مسائل و مشکلات موجود در این زمینه با حمایت های دولت مرتفع شود در آینده ای نزدیک در مناسب های مختلف شاهد حضور حداکثری روحانیان مستقر و هجرت در مناطق محروم و روستاها خواهیم بود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: هدف از اعزام و استقرار روحانیان مبلغ در مناطق روستایی تبیین اخلاق، احکام و روشنگری دینی و فرهنگی به ‌خصوص در مناطق محروم و دور افتاده است که تحقق این امور نقش مهمی در ارتقای سایر بخش ها نیز خواهد داشت به همین دلیل باید همه نهادها و بخش ها برای رفع مشکلات این بخش احساس مسؤولیت کنند و تمام وظایف را متوجه حوزه های علمیه و نهاد تبلیغات اسلامی ندانند.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان این که طرف دیگر این ماجرا نیز روحانیان اعزامی و طلاب حوزه های علمیه هستند که باید با فعالیت تبلیغی مناسب زمینه ارتقای بعد معنوی و فرهنگی روستاییان را فراهم کنند، افزود: با وجود مشکلات متعدد موجود تاکنون نتایج حضور روحانیان در روستاها چشمگیر بوده و انتظار می رود در صورت رفع برخی موانع و کاستی ها این اثربخشی به صورت معناداری افزایش یابد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که همه روحانیان و مبلغان برای اعزام و حضور در مناطق محروم و دورافتاده روستایی اعلام آمادگی کنند تا نتیجه آن ارتقای متوازن شاخص های فرهنگی و دینی در سراسر کشور باشد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات