۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۷۴۶۲۲
مسؤول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان:

نظارت انقلابی و مطلوب مأموریت شورای نگهبان در انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان لرستان با بیان این که شورای نگهبان در جهت صیانت از آرای مردم وظیفه سنگینی بر دوش دارد، گفت: نظارت انقلابی و مطلوب مأموریت شورای نگهبان در انتخابات است.
شوراي نگهبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، تیمور سپهوند، مسؤول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در سالن جلسات این نهاد، گفت: شورای نگهبان یکی از نهادهای مهم در نظام است که مطابق قانون اساسی وظایف خود را انجام می دهد.

 

وی نظارت انقلابی و مطلوب مأموریت شورای نگهبان در انتخابات بیان کرد و افزود: حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام مهم ترین وظیفه شورای نگهبان است.

 

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات لرستان با تأکید بر حفظ پایه های نظام عنوان داشت: باید پایه های نظام جهت خدمت به مردم جامعه حفظ شود.

 

نظارت و بازرسی شورای نگهبان در جهت صیانت از سلامت انتخابات است

سپهوند با اشاره به این که شورای نگهبان نظارت بر انتخابات خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و هر انتخاباتی که تحت عنوان مراجعه به آرای عمومی و همه پرسی باشد را برعهده دارد، اظهار داشت: نظارت و بازرسی شورای نگهبان برای صیانت از آرای مردم و پاسداری از سلامت انتخابات است.

 

وی صیانت از آرای مردم و حفظ سلامت انتخابات را مهم ترین رویکرد دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان بیان کرد و افزود: نظارت شورای نگهبان بر انتخابات نظارت استصوابی است.

 

سپهوند خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در تمام مراحل انتخابات به استثنای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، از ابتدا شروع انتخابات تا پایان انتخابات تأیید صحت انتخابات را برعهده دارد.

 

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات لرستان با اشاره به این که نخستین دوره مجلس شورای اسلامی در خرداد ماه سال 1359 به صورت رسمی کار خویش را آغاز کرد، یادآور شد: شورای نگهبان از سال 1359 تاکنون به بیش از سه هزار مصوبه مجلس شورای اسلامی در 9 دوره مجلس رسیدگی کرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که با توجه به تدابیر رهبر معظم انقلاب در سال 1379 دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان راه اندازی شده است، افزود: این دفاتر با هدف انجام دادن وظایف شورای نگهبان در استان ها و شهرستان ها راه اندازی شده است.

 

سپهوند ارائه آموزش های لازم جهت آشنایی ناظران با قانون انتخابات و نظارت بر انتخابات را از مهم ترین برنامه های  دفاتر نظارت بر انتخابات بیان کرد و عنوان داشت: تاکنون بیش از 12 هزار ناظرانتخاباتی در لرستان سازماندهی شده است.

 

وی یادآور شد: از این تعداد ناظر لرستانی در انتخابات، دو هزار نفر در استان لرستان بانوان هستند.

 

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات لرستان با اشاره به شکل گیری هیأت های نظارت در دفاتر نظارتی اظهار داشت: اعضای هیأت نظارت بر انتخابات در مرکز استان پنج نفر و در شهرستان ها و بخش ها سه نفر عضو خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: اعضای هیأت نظارت از بین آحاد مردم جامعه، روحانیان، دانشگاهیان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران انتخاب می شود./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات