گناهان انسان ریشه در غفلت دارد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صمدی آملی استاد حوزه علمیه در مراسم سخنرانی بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان که در مسجد جامع اعظم تجریش برگزار شد، با اشاره به فرازی از دعای امام سجاد(ع) گفت: ایشان می فرمایند الهی من را دشمن، دشمنات قرار بده.
وی در ادامه اظهار داشت: در مورد امر به معروف و نهی از منکر باید به فعل شخص توجه کرد، اگر شخصی کار خلاف انجام می دهد ضرورتی نیست از خود شخص بیزار شود و مهم این است که از فعل او بیزار شویم.
استاد حوزه علمیه تاکید کرد: توجه باید به فعل عمل شخص باشد اگر شخص را از بدی بیرون و به سوی خوبی سوق دهیم این شخص محبوب ما می شود.
وی با بیان این که باید شخصی را که منکری انجام می دهد از دامن بدی نجات دهیم، بیان کرد: دلسوزی ما باید در حق آن شخص باشد تا او را از بدی دور کرد.
استاد حوزه علمیه امر به معروف و نهی از منکر را برای احیای افراد لازم دانست و خاطرنشان کرد: شخصی که منکری انجام می دهد را نباید دشمن خدا در نظر گرفت چرا که غفلت او موجب انجام کار زشت می شود.
وی بیان کرد: گناهان پایه در غفلت دارند، ممکن است شخصی معتقد باشد اما در مقام غفلت عمل می کند و شیطان او را منحرف می کند.
حجت الاسلام صمدی آملی بیان کرد: همه انبیای الهی از جانب خدا آمده اند و بین رسولان خدا تفاوتی نیست، بین همه رسولان تفاضل وجود دارد و همه رسولان در طول دین هستند و همه انبیای الهی در محضر خداوند دین خود را کسب کرده اند اما پیامبر اکرم(ص) خاتم دین هستند.
وی افزود: هرچه حضرت موسی (ع) از خدا دریافت کرده است، حضرت عیسی (ع) خلاف آن را دریافت نکرده است و این که می گویند که عیسی به دین خود و موسی به دین خود تفسیر نادرستی از دین است.
استاد حوزه علمیه با انتقاد از تفاوت هایی که در فهم قرآن کریم در اسلام وجود دارد، گفت: داعش تنها موردی که در آن بین مسلمانان اختلاف نیست و آن «لااله الا الله »و «محمد رسول الله» است را پرچم خود قرار داده است.
حجت الاسلام صمدی آملی با بیان این که مجتهدان دچار خطا می شوند، اظهار داشت: ای کاش صحابه پیامبر (ص) اجتهاد نمی کردند و ما باید رسول و ائمه اطهار (ع) را میزان و معیار قرار دهیم.
وی در پایان صحبت های خود با بیان این که از دین مسیحت در متن اصلی انجیل باقی نمانده است، خاطر نشان کرد: جهان امروز متلاطم شده است و باید امیدوار بود تا حضرت مهدی(عج) ظهور کند، شخصی که می تواند کتاب تکوین و تشریع را به دقت و بدون خطا تبیین کند./818/پ202/ب4