۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۷۴۷۲۸
استاد حوزه علمیه قم:

این مرحله از توافق نیز نشانگر پیروزی انقلاب اسلامی و ملت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی در سطح منطقه و جهان گفت: ‌امروز کار به جایی رسید که اوباما اقرار کرد جز توافق با ایران هیچ راهکار دیگری وجود نداشت.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اطلاق نام توافق به متن خوانده شده توسط آقای ظریف گفت: هر چند در ترجمه خوانده شده این نوشته به عنوان توافق هسته‌ای ذکر شده است ولی باید این نکته را در نظر داشت که جمع‌بندی مذاکرات در بیانیه مشترک، تا رسیدن به مرحله توافق و اجراء شدن، راه طولانی در پیش است.
 
امام جمعه موقت کاشان مکتوب کردن صحبت‌های انجام شده را به تولد یک فرزند تشبیه کرد و ادامه داد: ساماندهی و پیشگیری از آسیب‌ها و فرآوری زمینه‌های رشد برای این فرزند امر دیگری است؛ جای امیدواری است که با حمایت‌های ملت بزرگ و رهبری عظیم الشأن و زحمات طاقت‌فرسای تیم مذاکره کننده به این نقطه رسیده‌ایم.
 
حجت الاسلام احتشام افزود: امروز رییس جمهور آمریکا مجبور است اعتراف کند که غیر از مذاکره هیچ گزینه دیگری وجود ندارد؛ کسانی که مدت‌ها برای امتیاز‌گیری همه گزینه‌ها را زیر و روی میز می‌گذاشتند فعلاً به نقطه‌ای رسیده‌اند که بگویند اگر توافق انجام نمی‌شد هیچ گزینه‌ای قابل جایگزینی نبود.
 
وی تصریح کرد: اقتدار ملی ما و قدرت مبانی نظام و راه روشن امام و رهبری و شهدا ما را به جایی رساند که به جرأت می‌توان گفت در کنار قدرت‌های مؤثر در تصمیم‌سازی جهانی توانستیم جای خود را تثبیت کنیم؛ دنیا فهمید که پنج عضو دائمی شورای امنیت و اتحادیه اروپا نمی‌توانند خواسته‌های خود را به این کشور تحمیل کنند.
 
امام جمعه موقت کاشان ابراز داشت: گرچه ساختار مذاکره بر تعامل و معامله است، یعنی باید چیزی داد و چیزی گرفت اما آنچه که مهم است بیانیه جمع‌بندی قطعاً از خواسته‌های تحمیلی اولیه استکبار جهانی فرسنگ‌ها فاصله دارد؛ این خود تا این مرحله پیروزی بزرگ نظام، رهبری و ملت بزرگ محسوب می‌شود.
 
حجت الاسلام احتشام خاطر نشان کرد: با توجه به اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی در سطح منطقه و جهان، زورگویان جهانی چاره‌ای جز تن دادن به توافق ندارند؛ پیش بینی بنده این است که حتی اگر به احتمال ضعیف فشار لابی‌های صهیونیسم و کنگره و سنای آمریکا مانع از تصویب بیانیه جمع بندی شود، دولت آمریکا به خاطر نیاز به برگ برنده این توافق جهت حضور قوی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از خود سرسختی نشان خواهد داد و حتی اگر وتوی رییس جمهور آمریکا با تصویب دو سوم نمایندگان کنگره آمریکا ملغی شود گروه 5+1 بعد از این حساب خود را از آمریکا جدا خواهند کرد.
 
وی نکته مهم را این دانست که با استقامت ملت بزرگ و تعیین خطوط قرمز توسط رهبر معظم انقلاب دنیا یک بار دیگر فهمید که با ایران انقلابی اسلامی با زبان زور و تهدید نمی‌توان تعامل داشت.
 
امام جمعه موقت کاشان با اشاره به پیشینه معاهدات جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا گفت:‌ بدعهدی‌هایی که در بیانیه الجزایر و در مذاکرات افغانستان و عراق چند بار از آمریکایی‌ها دیده شده است و تجربه نشان می‌دهد که در این مسیر آمریکایی‌ها خوش سابقه نیستند باید از خوشحالی زودرس و پایکوبی نا به هنگام به دور باشیم چنانکه نباید عده‌ای پیروزی تا این مرحله را به کام ملت تلخ کنند.
 
حجت الاسلام احتشام تصریح کرد: ما همچنان باید منتظر رسانه‌ای شدن متن کامل جمع بندی و سپس بررسی کارشناسانه در شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی باشیم تا بتوان نتیجه گرفت که آیا می‌توان به توافق نهایی رسید یا نه.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: جشن حقیقی ما روزی خواهد بود که با استفاده از مؤلفه‌های قدرت منطقه‌ای خود بتوانیم استکبار جهانی و فرزند نامشروعش اسرائیل و دولت‌های مرتجع منطقه و داعش جنایتکار و گروه‌های تکفیری را در یمن، عراق، سوریه و لبنان سرکوب و زمینه اتحاد جهان اسلام بر علیه رژیم صهیونیستی غاصب را فراهم کنیم./836/ت302/ش
ارسال نظرات