۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۷۴۷۳۶
امام جمعه اهر:

دهه پایانی ماه مبارک رمضان، ویژه رحمت و مغفرت الهی در ضیافت الله است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که دهه پایانی ماه مبارک رمضان ویژه رحمت و مغفرت الهی در ضیافت الله است، گفت: لحظات پایانی ماه مبارک رمضان زمان دریافت پاداش یک ماه بندگی خالصانه است.
وداع با ماه رمضان

حجت الاسلام ناصر حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر بهره‌مندی از فضائل معنوی دهه پایانی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: رسول خدا(ص) روایت کرده است که فرمود: هر کس ماه رمضان را روزه بگیرد، و با صدقه دادن آن را به پایان برساند، و فرداى آن روز با غسل به جایگاه نماز برود، آمرزیده باز مى‏گردد.


وی ادامه داد: امام صادق(ع) در هر شب از دهه آخر ماه رمضان پس از نمازهاى واجب‏ و مستحب مى‏خواندند؛ که خدایا از ما حق آنچه را که از ماه رمضان گذشته ادا فرما و کوتاهى ما را از عبادت در این ماه بیامرز و ماه رمضان را از ما پذیرفته‏ تحویل گیر و ما را از زیاده‏روی هاى علیه خویشتن مؤاخذه مکن و از رحمت‏شدگان قرار ده، نه از محرومان.


امام جمعه اهر با بیان این‌که ماه مبارک رمضان به تعبیر رسول گرامی اسلام سرور همه ماه‌ها است و یک شب آن از هزار ماه بهتر است، خاطرنشان کرد: در این ماه درهاى دوزخ بسته مى‏شود، و درهاى بهشت گشوده مى‏شود. هر کس این ماه را درک کند و آمرزیده نشود، خدا او را از رحمت خود دور ساخته است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: رسول اکرم(ص) در حدیثی می فرمایند «هر کس در ماه رمضان پدر و مادرش را دریابد و مورد آمرزش قرار نگیرد، خدا او را از خود طرد کرده است، و هر کس نام من نزد او برده شود و بر من درود نفرستد و آمرزیده نشود، خداوند بزرگ او را از رحمت خود دور ساخته است».


حجت الاسلام حاجی‌زاده اعتکاف دهه سوم ماه مبارک رمضان را یکی از سنت‌های پیامبر اعظم (ص) عنوان کرد و گفت: رسول خدا فرمود «هر کس در ماه رمضان ده روز معتکف شود، ارزش آن معادل دو حج و دو عمره است». امام خمینی(ره) نیز می فرماید؛ «با فضیلت ترین اوقات اعتکاف ماه رمضان است و برترین ایام ماه رمضان، دهه آخر آن است».


وی با تأکید بر ترویج فرهنگ برپایی اعتکاف ماه مبارک رمضان در سراسر کشور ادامه داد: امروزه در کشور ما اعتکاف ماه رجب رواج دارد. بنابراین، جا دارد فضیلت اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان نیز برای مردم بیان شود تا به سنّت و روش پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) اقتدا شود.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که دهه پایانی ماه مبارک رمضان ویژه رحمت و مغفرت الهی در ضیافت الله است، گفت: روزها، شب‌ها و لحظات پایانی ماه مبارک رمضان بسیار مهم و حیاتی هستند، چراکه زمان دریافت جوائز الهی و پاداش یک ماه بندگی خالصانه فرا رسیده است./935/ت302/ح

ارسال نظرات