۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۷۴۷۵۳

فضل الله توافق هسته‎ای را به ایران تبریک گفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت لبنان ضمن تبریک توافق هسته‎ای ایران گفت: ایران پس تحمل تحریم‎های شدید به توافق هسته‎ای دست یافت.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت امروز به مناسبت توافق هسته‎ای ایران با گروه 5+1 پیام تبریکی را صادر کرد و افزود: توافق هسته‎ای که ایران توانست پس از چند سال و با توجه به تحمل تحریم‎های شدید به آن دست پیدا کند را تبریک می‎گویم.


وی ادامه داد: ایران در این توافق اثبات کرد که از حقوق خود عقب نشینی نمی‎کند و به همه جهان اعلام کرد که درپی بمب هسته‎ای نیست و از انرژی هسته‎ای فقط به صورت مسالمت آمیز استفاده می‎کند.‎


حجت الاسلام فضل الله تصریح کرد: امیدواریم توافق هسته‎ای ایران موجب افزایش ارتباطات بین کشورهای شرقی و غربی شود و بسیاری از مشکلات منطقه که در فتنه و جنگ غرق شده است را حل و فصل کند.


وی ایران را نمونه کشوری اسلامی برای جهان دانست و خواستار انتقال تجربه‎های جمهوری اسلامی ایران، رهبری، دولت و مردم آن به سایر کشورهای اسلامی شد.


 گفتنی است که ایران و 5+1 به یک توافق جامع دست یافتند. بیانیه این توافق امروز از سوی محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و خانم موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی در وین پایتخت اتریش قرائت شد./994/ب902/د

ارسال نظرات