۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۷۴۷۷۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مادی گرایی مانع رسیدن به مقام قرب الهی می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان هایی که غرق در مادیات هستند، از اصل حقیقت فاصله می گیرند و رسیدن به مقام قرب الهی، بسیار دور و سخت است.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جمع نمازگزاران مرکز استان اظهار داشت: مادیات دنیا، مانند کرم ابریشم، اطراف انسان، تنیده می شوند، انسان هایی که غرق در مادیات هستند، از اصل حقیقت فاصله می گیرند و رسیدن به مقام قرب الهی، بسیار دور و سخت است.       

 

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در مناجات المریدین نیز چنین دعایی دارد، امام (ع) به مقام وصل الهی رسیده است، اما چون این راه، بی پایان است از ذات اقدس الهی می خواهد که او را به مقام قرب خود نزدیک تر کند.          

 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که لحظه لحظه های زندگی روزمره انسان ها می تواند عبادت باشد، تصریح کرد: زندگی نبی مکرم اسلام(ص) به گونه ای بود که در همه مراحل جنگ، صلح، خوابیدن و خوردن، عبادت می کرد.             

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که عشق به معبود باید همراه با ترس باشد، گفت: عاشق حقیقی، در عین حال که عشق، همه وجودش را فراگرفته است، می ترسد از اینکه مبادا دست از پا خطا کند و بین او و پروردگار فاصله بیفتد.

 

وی با بیان این که عاشق معبود، از بودن در محضر وی لذت می برد، خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله بهجت(ره) نقل می کرد که استاد ایشان، مرحوم آیت الله شیخ محمد اصفهانی، بعد از نماز عشاء تا اذان صبح، سر به سجده می گذاشت، این گونه سجده های طولانی تنها با عشق به وصل الهی برای انسان میسر است. 

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: از نبی مکرم اسلام (ص) روایت شده است، حق تعالی فرمود وقتی ببینم بیشترین کاری که بنده ام را مشغول کرده، توجه به من است، لذت او را در ذکر خودم قرار می دهم و در این صورت، او را عاشق  خود و خود را عاشق او می کنم، در نتیجه پرده ها بین یکدیگر را بر می دارم.        

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بر روی دل های ما پرده و حجاب قرار دارد، گفت: با تفکر، توجه به پروردگار و اطاعت اوامر و نواهی وی، این پرده ها کنار می روند.           

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه با بیان این که راه های وصل به پروردگار، زیاد هستند، یکی از این راه ها را انجام تکالیف شرعی برشمرد و اظهار داشت: کیفیت، تعداد دفعات و جنبه های معنوی عبادات، انسان را به مقام وصل نزدیک می کند.

 

وی، تفکر را یکی از راه های نزدیک شدن به ذات اقدس الهی دانست و تصریح کرد: هر چه انسان درباره عالم هستی، بی عیب و نقص بودن آن و عظمت پروردگار و پوچ بودن انسان در برابر او، فکر و تجزیه و تحلیل کند، به حق تعالی نزدیک می شود.  

 

امام جمعه گرگان با بیان این که توجه قلبی به پروردگار، یکی دیگر از راه های رسیدن به مقام وصل الهی است، اظهار داشت: بیدارشدن در سحرها، انجام تکالیف شرعی و توجه در عبادات را باید لطف پروردگار به خود بدانیم و باور داشته باشیم که او چنین شایستگی را در وجود ما قرار داده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات