۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۷۴۹۶۷

بیست‌وسومین مرحله مسابقات قرآن کریم در سنگال برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ بیست‌وسومین مرحله مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم با مشارکت نمایندگی فرهنگی کشورمان ویژه حافظان و قرآن‌پژوهان در محل هتل لات دیور شهر تیس سنگال به پایان رسید.
قرآن کريم قرآن مجيد

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، آیین اختتامیه بیست‌وسومین دوره از مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم به همت اتحادیه جوانان مسلمان سنگال و مشارکت نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هتل لات دیور شهر تیس برگزار شد.

 

در این مسابقات که با حضور حافظان و قرآن‌پژوهان 10 کشور منطقه از جمله ساحل عاج، بنین، مالی، گامبیا، موریتانی، توگو و ... به مدت یک هفته در دو بخش حفظ کل قرآن کریم و شرح مفاهیم فرهنگی قرآن کریم برگزار شد، به رقابت با یکدیگر پرداختند.

 

حسن ذاکری، رایزن فرهنگی ایران در سنگال با اشاره به اهمیت قرآن کریم در میان مسلمانان برپایی همه ساله این مسابقات در ماه مبارک رمضان را نشانگر علاقه و اهتمام مردم تیس به امور قرآنی دانست.

 

وی، آمادگی رایزنی فرهنگی ایران برای همکاری در زمینه‌های قرآنی و دینی با اتحادیه جوانان مسلمان و سایر موسسات فعال قرآنی تیس، اعلام کرد.

 

رایزن فرهنگی کشورمان در سنگال، در مصاحبه با شبکه «مریدیه تی وی» برنامه‌های قرآنی مشترک این نمایندگی با نهادهای بومی را تشریح کرد.

 

در ادامه، گزارشی از روند مسابقات ارائه و نفرات برتر در دو بخش معرفی و حائز دریافت جوایزی به رسم یابود شدند.

 

همچنین، به دعوت مرشد سلیمان، رییس مجموعه اصحاب الیمین شهر تیس و از شخصیت‌های معنوی این شهر، رایزن فرهنگی کشورمان در محفل انس با قرآن حضور و در رابطه با مسائل و اهم برنامه‌های فرهنگی ایران سخن گفت.

 

در بخشی دیگر، نسبت به حضور پر رنگ ایران در برنامه‌های دینی و تبلیغی این منطقه تأکید شد و رایزن فرهنگی کشورمان برای فعالیت مشترک بانوان بین مؤسسات مردم‌نهاد دو کشور و استفاده از نجربیات یکدیگر، اعلام آمادگی کرد.

 

بنابر اعلام این خبر، این محفل قرآنی، همراه با اهدای هدایایی از سوی طرفین به یکدیگر پایان یافت./994/ب102/د

ارسال نظرات