۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۷۵۰۱۰
حجت‌الاسلام مستشاری:

عاق والدین شیرینی زندگی را از بین می برد

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور با اشاره به اثرات دنیوی و اخروی عاق والدین، گفت: عاق والدین شیرینی زندگی را از بین برده و زندگی فرد را دستخوش سختی ها و مشکلات می کند.
والدين ،‌ پدر و مادر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی مستشاری، مدرس حوزه و دانشگاه و مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور ظهر امروز پس از اقامه نماز جماعت به امامت آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: در نظام حسنه آفرینش، بی قانونی و بی قاعدگی وجود ندارد و خداوند متعال جهان را بر اساس نظم خلق کرده است.


وی با اشاره به تأکید اسلام بر محبت به پدر و مادر، خاطرنشان کرد: فرزندان باید همواره به پدر و مادر خود احترام گذاشته و زمینه عاق شدن توسط والدین را بوجود نیاورند زیرا عاق والدین موجب تلخ شدن زندگی شخص شده و غضب خداوند را در پی خواهد داشت.


حجت الاسلام مستشاری ادامه داد: عاق والدین، عمر را کوتاه می‌کند، زندگی را تلخ کرده و روزی شخص را در زندگی کاهش می‌دهد، عاق والدین شیرینی زندگی را از بین می برد و زندگی فرد عاق شده همواره دستخوش سختی ها و مشکلات می شود.


مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به آیاتی از سوره اسراء عنوان داشت: خداوند بزرگ ترین گناهان را در وهله اول شرک به خدا و پس از آن بی محبتی و بی احترامی به والدین ذکر کرده و همواره بر نیکی به پدر و مادر تأکید دارد، تا جایی که حتی یک اف بر پدر و مادر را مذمت کرده است.


مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور افزود: گاه والدین با بداخلاقی به آزار و اذیت فرزندان می پردازند، اما حتی در این صورت نیز فرزندان اجازه ترک والدین و یا بی احترامی به آن ها را ندارند، گاه این امر امتحان الهی است و پدر و مادر حتی اگر بداخلاق باشند برکت زندگی شخص هستند و خداوند به شخصی که بداخلاقی های پدر و مادر را تحمل کرده و با محبت پاسخ می دهد، از خزائن غیب خود به وفور نعمت عطا می‌کند.


وی خطاب به پدرها و مادرها تصریح کرد: بهتر است پدران و مادران نیز با دیدن بی محبتی از فرزندان خود، آن ها را عاق نکنند زیرا با عاق فرزندان، ناراحتی های ناشی از عذاب فرزندان، متوجه والدین می شود و خداوند متعال پدر و مادر را نهی کرده از اینکه کاری کنند که فرزندان مورد عاق آن ها قرار گیرند.


حجت الاسلام مستشاری در پایان حفظ احترام پدر و مادر را بر فرزندان واجب خواند و ابراز کرد: باید والدین را با نام نیک و احترام صدا کرد، نباید در راه رفتن و ورود به مکانی و نشستن بر والدین، پیشی گرفت و حفظ احترام والدین در هر شرایظی لازم و واجب است./857/پ202/ح

ارسال نظرات