۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۷۵۰۲۰
هم زمان با هفته عفاف و حجاب صورت گرفت؛

تشکیل پنج گروه تذکر لسانی عفاف وحجاب در استان خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از تشکیل پنج گروه تذکر لسانی عفاف وحجاب در این استان خبر داد و گفت: این گروه‌ها با هدف ترویج فرهنگ عفاف وحجاب تشکیل شده‌اند.
حجاب و عفاف

فاطمه همتی، کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: به مناسبت این هفته روحانیان و مبلغان با حضور بانوان نشست‌هایی را برگزار می‌کنند و در این جلسات درباره حجاب و عفاف و این که حجاب مصونیت است نه محدودیت به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

 

وی هم چنین از برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب خبر داد و افزود: این نمایشگاه‌ها با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات استان برپا می شود.

 

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که حجاب برداشت شخصی نیست، بلکه اجتماعی است، تصریح کرد: فواید رعایت حجاب نه تنها به خود فرد بلکه به جامعه بر می گردد.

 

وی امنیت و آرامش فرد را اولین نتیجه حفظ حجاب عنوان کرد و ادامه داد: فرد با داشتن حجاب به آرامش و امنیت می رسد.

 

همتی با اشاره به این‌که بانوان جامعه اسلامی حضرت فاطمه(س) را الگو خود قرار دهند، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) نگران این بودند که مبادا حجم بدن زن نمایان شود برای همین چادر را برای حفظ پوشش زن مناسب بیان کردند.

 

وی افزود: درست است که حجاب در چادر نیست اما حجاب برتر است که بانوان با چادر امنیت و آرامش بیشتری می‌کنند.

 

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: ما در همه کارها به دنبال جنس برتر هستیم بنابراین در زمینه حجاب نیز به دنبال برترین باشیم.

 

وی نقش خانواده را در زمینه حجاب اساسی دانست و گفت: وقتی بنیان اعتقادی در خانواده شکل بگیرد و فرد از ابتدا با پوشش ظاهر شود، تحت تاثیر آسیب های اجتماعی قرار نمی گیرد.

 

همتی با تأکید براین که فرزندان را از ابتدا با حجاب آشنا کنند، افزود: والدین فرزندان را با پوشش کامل به مهدکودک بفرستند تا وقتی بزرگ شوند با حجاب مانوس شوند و حجاب برایشان چیز عجیبی نباشد.

 

وی ادامه داد: گرچه رعایت عفاف وحجاب یک دستور الهی است وبرما واجب شده است اما نفعش برای انسان است.

 

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: حجاب حصاری است که زن در آن محفوظ است و اعتبار و شخصیت فرد با حجاب بالا می رود.

 

وی اظهار کرد: پیشگیری از فساد اخلاقی، کاهش آسیب های اجتماعی، مبارزه با مظاهر بی دینی و حفظ کیان خانواده نیز از مهم‌ترین و برجسته ترین آثار و نتایج اجتماعی گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه هستند.

 

همتی با بیان این که امروزه تلاش دشمن و غرب بر روی از هم پاشیدن کانون خانواده ها است، تصریح کرد: در اینصورت گسترش فساد و فحشا امکان تشکیل خانواده را از بین می برد و آن را به حداقل می رساند.

 

وی بی حجابی وبی بندباری را یکی از بزرگ‌ترین عواملی که می تواند کانون خانواده را متزلزل کند، دانست و تصریح کرد: دشمن نزدیک ترین راه را همواره انتخاب می کند تا راهی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشد بنابراین جامعه اسلامی باید هوشیار باشد وبا رعایت حجاب نقشه های دشمن را برآب کند./968/ت302/ح

ارسال نظرات