۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۷۵۰۲۸

اخبار کوتاه آستان قدس رضوی

خبرگزاری سا ـ بازدید سالانه 300 هزار نفر از زیارتگاه آیت الله مدرس، بازتاب نعمات رمضانی رضوی در صفحات نخست مطبوعات سراسری، رضایتمندی بیش از 80 درصدی زائران از برنامه‌ های شب های قدر و تشرف گروه مذاکره کننده کشور به حرم امام رضا از عناوین اخبار کوتاه آستان قدس رضوی است.
استان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سید احمد هاشم آبادی، سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی از رضایتمندی بیش از 80 درصد زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از برنامه‌های شب های قدر حرم مطهر رضوی خبر داد.

 

وی افزود: اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی به منظور بهبود و ارائه خدمات مطلوب به زائران بارگاه منور رضوی طرح نظرسنجی برنامه های لیالی قدر 1394 را انجام داد.

 

وی با بیان این که در این نظرسنجی میزان رضایتمندی زائران از کیفیت برنامه های لیالی قدر، سخنرانی، برگزاری مراسم احیا، وضعیت تردد در اماکن متبرکه و خدمات ارائه شده به زائران در طول مراسم مورد بررسی قرار گرفت، ابراز داشت: بیش از 90 درصد از زائران بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) از سخنرانی های شب های قدر رضایت داشتند.

 

هاشم آبادی با اشاره به اینکه در نظرسنجی سال گذشته بیشتر زائران از سریع بسته شدن درهای حرم مطهر رضوی ناراضی بودند، گفت: طبق تمهیدات به عمل آمده، در ایام لیالی قدر امسال تمامی درهای صحن های حرم مطهر رضوی باز بود که توانست رضایتمندی بیش از 77 درصد زائران را نسبت به سال گذشته در بر داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد از شرکت کنندگان در طرح نظرسنجی از شیوه اطلاع رسانی برنامه های لیالی قدر رضایت داشتند، افزود: 80 درصد زائران ابراز داشتند که مراسم لیالی قدر امسال توانسته است تا حد زیادی انتظارات آن ها را برآورده کند.

 

سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی تصریح کرد: خوشبختانه آمار نظرسنجی ها نشان می دهد که سطح رضایتمندی مخاطبان از برنامه های اجرایی در شب های قدر افزایش داشته که این امر حاکی از ارتقای کیفیت برنامه های اجرایی حرم مطهر رضوی در شب های قدر نسبت به سال گذشته است.

 

بازدید سالانه 300 هزار نفر از زیارتگاه آیت الله مدرس

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) از بازدید سالانه بیش از 300 هزار نفر از زیارتگاه آیت الله شهید مدرس خبر داد.

 

حمزه سپهریان با بیان این مطلب اظهار داشت: زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) با دارا بودن زائرسرا، فرهنگسرا، کتابخانه، موزه، فضای سبز همراه با آبنما و نور پردازی متنوع، فضای اسکان موقت و نظافت مطلوب توانسته همه ساله زائران و مسافران زیادی را جذب خود کند.

 

وی افزود: این زیارتگاه با خدمات فرهنگی و رفاهی متنوع از جمله سوئیت با تجهیزات کامل، سرویس بهداشتی، حمام و وسایل گرمایشی و سرمایشی، چندین باب اتاق مفروش شده، سالن اجتماعات با گنجایش پذیرش 200 نفر، آشپزخانه عمومی، پارک بازی کودکان و وجود فضای ورزشی تلاش دارد تا لحظات خوبی را برای زائران فراهم کند.

 

سپهریان ادامه داد: وجود پارکینگ با ظرفیت بیش از 600 وسیله نقلیه، فعال بودن دفتر زائرسرا به صورت شبانه روزی و ارائه خدمات اقامتی به زائران و تأمین آب آشامیدنی با 18 شیر آبسرد در صحن‌های مختلف از دیگر خدمات این زیارتگاه به زائران است.

 

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) افزود: این زیارتگاه در مناسبت‌ها و مناسک مذهبی، برنامه‌های فرهنگی زیادی همچون مسابقات فرهنگی، هنری، ادبی و کتاب‌خوانی، همایش معرفتی و گفتمان دینی ویژه جوانان و نوجوانان، یادواره و یادمان شهداء، محافل انس با قرآن کریم، پژوهش، تدوین و چاپ اقلام متنوع فرهنگی همچون کتاب، بروشور، ویژه‌نامه و ...را برای زائران و مجاوران برگزار می‌کند.

 

تشرف گروه مذاکره کننده کشور به حرم امام رضا

گروه مذاکره کننده کشورمان در پرونده هسته ای که پس از پایان 18 روز مذاکره سخت و نفس گیر مستقیم از وین عازم مشهد مقدس شده بود، به زیارت حضرت امام رضا(ع) مشرف شدند.

 

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشور در حاشیه تشرف به حرم مطهر رضوی اظهار داشت: در همه مراحل مذاکره برای احقاق حقوق ملت غیور ایران اسلامی، به وجود نازنین حضرت امام رضا(ع) متوسل شدیم و ما هرچه داریم از امام رضا(ع) است.

 

وی افزود: لازم دانستیم پس از حصول این نتیجه به پابوسی امام رضا(ع) مشرف شویم و خدای متعال را شکرگذار باشیم.

 

وزیر امورخارجه کشو ادامه داد: امیدواریم به برکت حضرت رضا(ع) مملکت عزیزمان بیش از گذشته با توافق به دست آمده به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کند.

 

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: آنچه به دست آوردیم جز با عنایات الهی و توسل به اهل بیت(ع) میسر نمی شد.

 

وی با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) سرمایه ای عظیم برای کشورمان است، بیان داشت: برای شکرگذاری از خدای متعال و عرض ارادت به ساحت مقدس امام رضا(ع) از وین مستقیما به بارگاه منور رضوی آمدیم.

 

صالحی خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده با لباس نوکری امام رضا(ع) به حرم مشرف شدند تا ثابت کنند همه خادم و خدمتگزار اهل بیت(ع) و مردم شریف ایران اسلامی هستند.

 

معاون وزیر امور خارجه کشورمان و عضو ارشد تیم مذاکره کننده نیز گفت: حرم مطهر رضوی قلب ایران است و تمام اعضاء تیم مذاکره کننده اتفاق نظر داشتند که پس از حصول توافق به زیارت امام رئوف مشرف شویم.

 

سید عباس عراقچی بیان داشت: اگر موفقیتی برای کشور و مردم عزیز ایران اسلامی کسب شده، قطعا مرهون الطاف امام رضا(ع) است.

 

شایان ذکر است؛ تیم مذاکره کننده کشورمان، ساعت پنج بامداد چهارشنبه صبح وارد حرم مطهر رضوی شدند و پس از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) مشهد را به قصد تهران ترک کردند.

 

بازتاب نعمات رمضانی رضوی در صفحات نخست مطبوعات سراسری

طرح باشکوه اکرام رضوی و هم‌چنین محافل قرآنی حرم مطهر رضوی در صفحات نخست مطبوعات سراسری بازتاب داشت.

 

برگزاری طرح اکرام رضوی و پذیرایی از 12 هزار روزه‌دار در وعده‌ی افطار و نیز میزبانی زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در 360 محفل باشکوه قرآنی طی ایام ماه مبارک رمضان، از نعمات رمضانی آستان مقدس امام رضا(ع) است که همه ساله با استقبالی عمومی و ویژه‌ از سوی رسانه‌های جمعی مواجه می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، در ماه مبارک سال جاری نیز علاوه بر رسانه ملی و خبرگزاری ها، مطبوعات سراسری نیز در بازتاب این فعالیت‌های شاخص در پایتخت معنوی ایران پیش‌قدم بوده و این فعالیت‌ها را به طور گسترده بازتاب داده‌اند.

 

«خراسان»، روزنامه‌ی صبح ایران با تیتر «میهمانی باشکوه حرم رضوی» به توصیف فضای پرنعمتی پرداخته که در کنار سفره‌های افطاری حرم مطهر ایجاد شده است.

 

«جرعه‌ای از ضیافت نور» نیز عنوان مطلبی است که روزنامه‌ی قدس طی آن سفره‌های برکت رضوی را در دیاری توصیف کرده که در آن آفتاب، شب‌ها هم غروب نمی‌کند.

 

بازتاب «بزرگترین سفره افطارى جهان اسلام در حرم رضوى» را می‌توان در روزنامه‌های «نسل فردا»، «کیهان»، روزنامه‌ی بین‌المللی جهانگردی «توریسم» و «جمهوری اسلامی» مشاهده کرد و جزئیات این افطاری عظیم را نیز در هفته‌نامه‌ی «نخست» جویا شد.

 

روزانه 12 محفل قرآنی برای اقشار گوناگون در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که برنامه‌ها، اسامی قاریان، تصاویر و گزارش‌هایی از این محافل قرآنی در بهار قرآن در روزنامه‌های «قدس»، «کیهان»، «جمهوری اسلامی»، «جام جم» و هم‌چنین هفته‌نامه‌ی «نخست» انعکاس یافته است./1308/پ203/ب4

ارسال نظرات