۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۷۵۰۳۸
استاد حوزه علمیه قم:

عفت زن بزرگ ‌ترین و گران ترین گنج است/ خوشبختی دنیا و آخرت در گرو عفاف و حجاب

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، عفت و پاک دامنی را تنها سرمایه یک زن معرفی کرد و گفت: زن اگر بالاترین مقامات و عالی ترین معلومات را هم دارا باشد ولی نتواند عفت خود را نگاه دارد و پاک دامنی نداشته باشد، ارزش واقعی ندارد چون عفت زن بزرگ‌ترین و گران ترین گنج است
حجاب

حجت الاسلام صاحبعلی محبی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان این که خوشبختی در دنیا و در آخرت، تقوا، محیط سالم و جامعه سالم همه در گرو عفت و حجاب اسلامی است، گفت: عفت بهترین عبادت است و کسی که عاقل شود عفیف می ماند و از نشانه های عاقل بودن شخص، عفیف بودن است، عفت از ابعاد مختلف حاصل می شود که یکی از راه های رسیدن به این مسأله چشم است.

 

وی افزود: زن باید بداند که هر مردی که از او احترام و اظهار دوستی و صمیمیت می کند، از لحاظ هوس و ارضای شهوت‌رانی است، خواه آن مرد از دوستان شوهرش باشد، خواه از دوستان برادرش، خواه پسرخاله و پسرعمو و پسردایی و پسرعمه اش، خواه از خویشان دیگرش باشد، گاه تشکیل جلسات فامیلی از نقشه های خطرناکی است که مرد برای استفاده از پاک دامنان فامیل خود کشیده، احترام و اظهار محبت فوق العاده ای که مرد در موقع وداع، از زنان می کند، فقط از نظر شهوت رانی پلید اوست.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی در این باره تصریح کرد: چشم قلاب شیطان است و باید گاهی خود را درک کنیم تا بتوانیم این نعمت بنیادی را درک کنیم و آگاه باشیم از این نعمت الهی در خلاف رضای خدا استفاده نکنیم.

 

وی همچنین بیان کرد: نگاه غلط تیر زهر آلودی است از سوی شیطان، که برگشت این تیر به قلب خود انسان است و خداوند ایمانی به آن شخص عطا می کند که شیرینی او را در قلبش احساس می‌کند.

 

حجت الاسلام محبی اظهار داشت: در روز قیامت همه چشم ها گریان است به جز سه چشم از جمله، چشمی که از ترس خدا گریسته است، چشمی که از نگاه حرام بسته شده است و چشمی که در راه خدا بیدار باشد.

 

وی ادامه داد: حیاء و ایمان ملازم یکدیگرند همانند دو چیزی که به یک ریسمان بسته شده باشند، این دو در بود و نبود تابع یکدیگرند، پس هرگاه یکی از آندو رفت دیگری نیز می رود.

 

استاد حوزه و دانشگاه همچنین تصریح کرد: عفت و حیاء تمام حرکات و سکنات و گفتار و قلم انسانی را کنترل می کند تا آنچه را که دلش می خواهد نکند و هرچه را نفسش اراده کرد به قلم و زبان نیاورد.

 

وی در ادامه بیان داشت: درس عفت و پارسایی را باید از قرآن که راهنما و سرمشق انسان ها است بیاموزیم، کتابی که از آغاز تا پایان با وقار و متانت سخن می‌گوید، باید گفت که یکی از معجزه های او نیز همین است که هیچگاه تعبیر زننده و مبتذل و دور از عفت، در او وجود ندارد و ابداً متناسب با تعبیرات یک فرد عادی درس نخوانده و پرورش یافته در محیط جهل و نادانی نیست.

 

حجت الاسلام محبی، عفت و پاک دامنی را تنها سرمایه زن معرفی کرد و ابرازداشت: زن اگر بالاترین مقامات و عالی ترین معلومات را هم دارا باشد ولی نتواند عفت خود را نگاه دارد و پاک دامنی نداشته باشد، ارزش واقعی ندارد، حتی خود زن ها برای چنین زنی احترام قایل نیستند، ولی اگر عفت خود را حفظ کرده و دامن به نانجیبی آلوده نکند، محترم ترین و محبوب ترین زن خواهد بود و خدا و خلق، چنین زنی را دوست می دارند.

 

وی در پایان اظهارداشت: خطراتی که از ناحیه مرد متوجه زن است یک صدم خطراتی که از ناحیه زن متوجه مرد است نیست، از این رو استقامت زن در عفت و پاک دامنی در برابر مرد، به مراتب سخت تر از استقامت مرد در عفت و پاک دامنی است، نگاه داری گنج کار آسانی نیست، عفت زن بزرگ ترین و گران ترین گنج هاست./851/ت302/ح

ارسال نظرات