۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۲۷۵۰۷۶
امام جمعه محمودآباد:

شورای نگهبان دژ مستحکمی در صیانت از اسلام و انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد، تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان توانستند به نحوی شایسته در راستای صیانت از دین مبین اسلام و قانون اساسی ایفای وظیفه کرده و در این مسیر به صورتی گرانقدر گام بردازند.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در دیدار اعضای ستاد دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان شهرستان محمودآباد، افزود: انقلاب اسلامی ایران که در پیدایش و بقا به قرآن و اسلام پیوند عملی و اجرایی داشته و  قرآن که منشور این نظام و کلیه قوانین آن بوده همواره نیاز به مراقبت و نگهبانی داشته است.


استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: براساس تجربه نهضت مشروطیت که مرحوم آیت الله نوری جان خود را برای مشروطه مشروعه گذاشته که در قانون اساسی آن مقطع و برای پاسداری از مشروطه مشروعه تعبیه و برای نظارت برای تصویب قوانین در متن قانون قرار گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: با رهبری امام راحل، پیروزی انقلاب و با هدایت امام بزرگوار خبرگان قانون اساسی با گنجاندن اصل برای حضور فقهای نگهبان جامع الشرایط در پاسداری از تطبیق قوانین با شرع و قانون اساسی  بهترین و موثر ترین تصمیم را گرفته است.


حجت الاسلام موسوی ادامه داد: استحکام بنای استوار این دژ تسخیر ناپذیر را در قوه مقننه گنجانده که مجلس بدون وجود شورای نگهبان هیچ مرجع قانون و شرعی نداشته و در 36 سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب دوازده فقیه و حقوقدان بالاترین و جدی ترین نقش ها را ایفا می کنند.


استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان توانستند به نحوی شایسته در راستای صیانت از دین مبین اسلام و قانون اساسی ایفای وظیفه کرده و در این مسیر به صورتی گرانقدر گام بردازند.


امام جمعه محمودآباد افزود: تهاجم کج فهمان به این دژ مستحکم قوه قانون گذاری که با تصویب و نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی وظیفه تفسیر قانون اساسی و نظارت بر اجرای انتخابات مهمی نظیر مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و همه پرسی را بر عهده داشته بی حساب نبوده است.


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: دشمنان داخلی و خارجی با این جایگاه سخت موضع گیری کرده و در راستای تضعیف آن اقدام کردند، اما با حمایت های قاطع امام امت و مقام معظم رهبری و صلابت و استواری فقها و حقوقدانان در ادوار مختلف این سرمایه و میراث گرانقدر امام راحل فعالیت های ارزشمندی را صورت می دهد.


وی ادامه داد: شورای نگهبان توانسته است به نقش ویژه و گرانقدر خود عمل کرده و به یاری خداود متعال در ادامه مسیر نیز به همین نحو کوشا خواهد بود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات