۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۲۷۵۱۱۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

نماز عید فطر در 35 بقعه و مسجد استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته، نماز باشکوه عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور در 35 بقعه متبرکه و مسجد موقوفه در این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام غلاميان اوقاف چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محسن غلامیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست با معاونان این اداره کل، با تبریک پیشاپیش عید فطر، این عید را عید بندگی دانست و افزود: با تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته، نماز باشکوه عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور در 35 بقعه متبرکه و مسجد موقوفه در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

 

وی با اشاره به آمادگی همه جانبه اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برای برگزاری هر چه باشکوه تر نماز عید فطر، خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم برای برگزاری نماز عید فطر و پذیرایی از نمازگزاران در بقاع و امامزادگان و مساجد سطح این استان صورت گرفته و زیرساخت های لازم فراهم شده است.

 

حجت الاسلام غلامیان همچنین از آمادگی 60 امامزاده و بقعه متبرکه استان چهارمحال و بختیاری در تعطیلات عید سعید فطر برای پذیرایی از مسافران و گردشگران خبر داد و افزود: بسیاری از امامزادگان این استان در مناطق گردشگری و خوش آب و هوای استان قرار دارند که هر ساله در این فصل مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار می گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، امامزاده حمزه علی(ع) در شهر بلداجی را یکی از این بقاع شاخص گردشگری استان معرفی کرد و گفت: در سال گذشته حدود 600 هزار مسافر از امامزاده حمزه علی(ع) بازدید کردند که پیش بینی می شود این عدد امسال به بیش از یک میلیون نفر برسد.

 

این مقام مسؤول به تشریح وضعیت این امامزاده پرداخت و اظهار داشت: با توجه به آغاز فعالیت های هیأت امنای جدید امام زاده حمزه علی(ع)، امسال در تعطیلات عید فطر شاهد تغییرات خوبی از نظر رفاهی و فرهنگی برای مسافران این امامزاده خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: از نظر وضعیت بهداشتی، نظافت محوطه امامزاده و احداث سرویسهای بهداشتی نیز اقدامات مطلوبی صورت گرفته است، به طوری که علاوه بر نظافت کامل فضای این امامزاده و جمع آوری زبالههای فضای امامزاده به تازگی تعداد 24 چشمه جدید به صورت پیش ساخته در این امامزاده نصب شده است؛ چراکه در سالهای گذشته به دلیل کمبود سرویس های بهداشتی، مشکلاتی برای زائران ایجاد میشد.


حجت الاسلام غلامیان در پایان اظهار امیداوری کرد با کمک
های مردمی و برخی اعتبارات استانی به زودی بقعه جدید امامزاده حمزه علی(ع) بر روی ضریح نصب و امامزاده از وضعیت فعلی خارج شود./9457/پ202/ی

ارسال نظرات