۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۷۵۱۷۷
کارمند سابق امنیت ملی آمریکا فاش کرد؛

نقش رژیم صهیونیستی در ترور مقامات سوری

خبرگزاری رسا ـ اسناد فاش شده از سوی کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا نشان دهنده دست داشتن این کشور در ترور مقامات سوری است.
تروريسم دولتي اسرائيل
به گزارش خبرگزاری رسا، ادوراد اسنودن کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا ان اس ای، اسنادی را از ترور یکی از مقامات برجسته نظامی سوریه به دست نیروهای اسرائیلی فاش کرده است.
 
در سال 2008، ژنرال محمد سلیمان، یکی از برجسته ترین مشاوران نظامی بشار اسد بود. طبق اسناد ان اس ای، اسرائیل به نقش احتمالی این ژنرال در انتقال سلاح از ایران به حزب الله لبنان مشکوک شد. همچنین گمان می رفت که وی یکی از مسؤولان تاسیسات هسته ای الکبار سوریه باشد که سال پیش از آن به دست اسرائیل نابود شده بود.
 
روز یکم آگوست 2008، سلیمان در مجلس میهمانی خود در شهر ساحلی طرطوس به قتل رسید و قاتلان وی با قایق از محل گریختند. تحقیقات پلیس در منزل سلیمان نشان داد که 8 هزار دلار پول نقد در خانه وی وجود دارد و تا مدت ها کشف این مقدار پول و ترور وی، به عنوان نشانه ای از فساد مالی و اداری وی محسوب می شد. تا این که اسنودن با ارائه اسنادی از سازمان ان اس ای فاش کرد که ژنرال سلیمان به دست کماندوهای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به قتل رسیده است.
 
رژیم صهیونیستی هیچگاه این موضوع را نپذیرفت و البته آن را رد هم نکرد.
 
اسناد فاش شده به دست اسنودن، اتهامات وارده از سوی سید حسن نصرالله علیه رژیم صهیونیستی را تایید کرد.
 
حسن نصرالله پیش از این گفته بود که ترور ژنرال سلیمان به تلافی نقش موثر وی در پیروزی حزب الله لبنان در جنگ سال 2006 علیه اسرائیل، به دست این رژیم صورت گرفته است./847/ب902/د
ارسال نظرات