۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۷۵۲۴۴

گزارش روزنامه نگار آمریکایی از هویت جنگ طلب این کشور

خبرگزاری رسا ـ روزنامه نگار آمریکایی تأکید کرد که دولت آمریکا برای توجیه برنامه‎ها و فعالیت‎های خود همواره به کشوری به عنوان دشمن نیاز دارد.
سياست هاي غلط دولت آمريکا
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه نگار آمریکایی طی گزارشی به بررسی "اعتیاد دولت آمریکا به جنگ" پرداخت.
 
اسکات مکدانل گزارش خود را با این سوال شروع کرد: اگر میراث اصلی اوباما برای رییس جمهور بعدی آمریکا جنگ سرد جدید و یا حتی جنگی تمام عیار با روسیه باشد؛ چه خواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: آنچه که قضیه را بدتر می کند، مقابله آمریکا با روسیه از طریق همکاری با نئونازی ها و نیز تروریست های اسلام گرا در اوکراین است. اخیرا اسلام گرایان چچنی اعلام کردند که برای مقابله با روسیه خواستار پیوستن به نئونازی ها و ملی گرایان متعصب اوکراینی هستند
 
از طرف دیگر، آمریکا در حالی فعالیت های نظامی روسیه در خاک خود را تعبیر به جنگ طلبی می کند، که درباره مانورهای نظامی ناتو در مرزهای روسیه هیچ حرفی نمی زند.
 
مکدنل در ادامه مانورهای ناتو و همپمیانان آمریکا در مرزهای روسیه را این گونه تعبیر می کند: مانور ناتو در حوزه دریای بالتیک با 5600 نیرو و نیز 50 کشتی جنگی در مرزهای روسیه انجام می شود و این همانند آن است که روسیه و چین در دریای کارائیب (نزدیکی آمریکا) مانور مشترک انجام دهند.
  
ژورنالیست آمریکایی در ادامه با طرح این سوال که چرا آمریکا بر تنش های میان روسیه و آمریکا دامن می زند، می افزاید: دقیقا سه سال پیش، اوباما از میت رامنی به دلیل مطرح کردن روسیه به عنوان تهدید، انتقاد می کرد.
 
اسکات مکدانل در پاسخ این پرسش می گوید که مشکل این جاست که بعد از فروپاشی شوروی و پایان جنگ سرد، آمریکا خود را یک ابرقدرت تنها و بدون تهدید و دشمن خارجی یافت.
 
ساموئل هانتینگتون، اندیشمند بزرگ آمریکایی در این مورد می گوید: اگر جنگ سردی در کار نباشد، منطقی در پشت برنامه های عمده دولت آمریکا نخواهد بود.
 
در پایان مکدانل اینگونه نتیجه می گیرد که گویا آمریکا برای اثبات وجود خود به روسیه به عنوان یک دشمن نیاز دارد./847/ب902/د
ارسال نظرات