۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۷۵۲۶۰
استاد حوزه علمیه قم:

سبک زندگی قرآنی موجب رشد و بالندگی کشور می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که فرهنگ قرآنی باید در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی جامعه امروز نهادینه شود، گفت: سبک زندگی قرآنی جامعه را در برابر انحراف ها مصون می دارد.
استاد حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام سید مجتبی نورمفیدی، استاد حوزه علمیه قم امروز در جمع شرکت کنندگان سومین گردهمایی کتابت قرآن کریم در مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان با اشاره به این که ستارگان درخشان این خطه خدمات ارزشمندی را به ساحت علم واندیشه ارائه داشته اند، افزود: متاسفانه این ستارگان سالها پیش افول کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: هرچند افول این ستارگان از ارزش های دانشمندان این سرزمین کم نخواهد کرد اما باید دست در دست هم به دنبال احیاء این افتخارات درسایه همت بلند و والا و دور اندیشی و همدلی باشیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در هزار سال اخیر برترین خوشنویسی ها از آن ایرانی ها بوده است، ادامه داد: ایرانی ها نه تنها دراین فن بلکه در علوم و فنون دیگر نیز خدمات ارزشمندی داشته اند.

 

حجت الاسلام نورمفیدی با اشاره به قرآن عثمان طه افزود: در رابطه با قرآن عثمان طه که در دنیای اسلام رسمیت پیدا کرده است، جالب است بدانید عثمان طه مادرش ایرانی و خودش اهل سوریه بوده است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم یادآور شد: خوشنویس های ایرانی هم اکنون مشغول خلق آثار تازه و ارزشمندی هستند و کاری را که یکی هنرمندان خوشنویس از سال 82 درراستای کتابت و خوشنویسی قرآن شروع کرده است و الآن نیز ادامه دارد، به روایت اهل فن از شاهکارهای خوشنویسی قرآن کریم خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: کار در رابطه با قرآن به هرشکل و نحوش متبرک و ارزشمند است، اما این فعالیت دارای شروطی است و اینکه کار برای قران کریم باید در حد توان با روح و جانمان پیوند زده شود. 

 

حجت الاسلام نورمفیدی در ادامه گفت: در حالات برخی از هنرمندان به ویژه بعضی از کسانی که درباره کتاب های مذهبی و بقاع متبرکه کار می کردند، آمده است، آنها با وضو و طهارت ظاهری و قلبی به ضمیمه نیت پاک کار را شروع می کردند که به یقین این کار با نورانیت و درخشندگی همراه بود.

 

وی با اشاره به این که برخی از آثار جاودانه و ماندگار می شود، اظهار داشت: پشتوانه و ماندگاری این آثار به شخصیت و تفکر و زوایا و حالات روحی خالق اثر بستگی دارد و در واقع حالات آثار خلق شده به هنرمندی خالق اثر و بخشی دیگر به حالت روحی خالق اثر بستگی دارد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم تصریح کرد: خلق چنین آثاری به پاکی روح و دور بودن از اخلاق ناپسند نیازمند است که در این زمینه نیز قاریان، خطاطان، خوشنویسان، حافظان، مفسران و مبلغان باید این منش را داشته و در زندگی خودشان پیاده کنند، چرا که برابر روایات اسلامی اگر چیزی از قرآن در قلب نفوذ نکند همچون خانه ویران به شمار می آید.

 

وی در پایان از ابتکار ارزشمند نهادهای برگزار کننده این مراسم و تلاش و کوشش و همت هنرمندان استان بویژه خوشنویسان گرانقدر حوزه کتابت و خوشنویسی قرآن تشکر و اظهار داشت: امیدوارم زندگی و اخلاق و رفتارتان نیز قرآنی باشد و با قرآن و اهل بیت پیمبر(ص) که قرین هم هستند محشور شوید./950/پ202/ب1

ارسال نظرات