۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۷۵۴۱۶
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

دستاورد مذاکرات هسته‌ای، ملی است/ آنچه تاکنون به دست آمده، پایان کار نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی گفت: دستاورد هسته‌ای نباید سبب دوقطبی شدن کشور و به حزب یا گروه سیاسی خاصی نسبت داده شود زیرا همه از هدایت‌های رهبری تا حمایت‌های مردمی در آن نقش دارند و آنچه تا کنون به دست آمده پایان کار نیست.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به دستاورد حاصل از مذاکرات هسته‌ای، گفت: تیم مذاکره کننده ما به خوبی خطوط قرمز نظام را رعایت و تنها در چارچوب مسائل هسته‌ای با طرف مقابل مذاکره کرد.

وی عنوان کرد: دستاوردهای توافق ثمره وحدت، همبستگی و انسجام جمهوری اسلامی، هشت سال دفاع جانانه و مقاومت‌گرانه مقدس در برابر متجاوزان و همچنین 12 سال حقانیت دیپلمات‌های کشورمان در روند چهار دوره‌ای مذاکرات بوده است.

 

ظریف و عراقچی در زدن ضربه آخر از مهارت و خلاقیت کم‌نظیری برخوردارند


آیت الله سلیمانی از زحمات آقایان ظریف و عراقچی قدردانی کرد و اظهار داشت: باید پذیرفت که این دو عزیز با وجود فراز و نشیب‌های فراوان نقشی تاریخی ایفا کردند و در تیمی واحد مهاجم و مدافع این بازی سیاسی بودند.

 

وی ادامه داد: دوازده سال قبل عزیزان ما پای میز مذاکره دستاوردی نداشتند تا بتوانند ضربه آخر را قدرتمندانه وارد کنند اما این بار با توجه به روحیه همدلی که در مردم به وجود آمد این دو عزیز نشان دادند که در زدن ضربه آخر از مهارت و خلاقیت کم‌نظیری برخوردارند بدون شک ملت ایران به داشتن چنین فرزندان لایقی افتخار می‌کند.


نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دستاورد مذاکرات را محصول چند سرمایه دانست و بیان کرد: یک سرمایه حمایت‌ها و مراقبت‌های مستمر و مداوم رهبر معظم انقلاب بود که همیشه کلیات مذاکرات را زیر نظر داشتند سرمایه دوم صبوری، شکیبایی و مقاومت مردم در تحمل هزینه‌های تحریم و تهدید طرف مقابل بود دشمن می‌گفت ما گزینه نظامی و تشدید تحریم را روی میز داریم اما مردم ما این سخنان را به پشیزی نپذیرفتند.

وی افزود: بدون شک عملکرد عزیزان امنیتی ما اعم از اطلاعات، سپاه، مرزبانی، نیروی انتظامی و ارتش در دستاورد هسته‌ای تأثیر بسزایی داشت اگر دشمنان با تمام فشار خود عملیاتی را در کشور انجام می‌دادند قطعا مذاکره کنندگان نمی‌توانستند با اقتدار در مذاکرات حاضر شوند.

 

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: سرمایه سوم تلاش های طاقت‌فرسای تیم مذاکره کننده بود که باید از همه دست‌اندرکاران آن قدردانی کرد.

 

آنچه تاکنون در مذاکرات به دست آمده، پایان کار نیست


وی خاطرنشان کرد: آنچه که تاکنون در مذاکرات به دست آمده باید به پایتخت‌های هفت کشور ارسال شود و آنها نظرات نهایی را در خصوص این توافق در مدت معین اعلام کنند شما دیدید که اوباما به قدری از کنگره، حزب جمهوری‌خواه آمریکا و عناصر دموکرات که تحت تأثیر لابی صهیونیستی قرار می‌گیرند نگران و دلواپس است که مجبور است دو موضع بگیرد اول اینکه بگوید ما نمی‌توانستیم با ایران توافق نکنیم زیرا امکان مقابله برای ما وجود نداشت و دوم اینکه بگوید ما باید خطوط قرمز اسرائیل و سعودی را در نظر بگیریم.

 

آیت الله سلیمانی با اشاره به بررسی توافق هسته‌ای در ایران، تصریح کرد: در کشور خودمان سه مرجع باید آن را بررسی و تأیید کنند مجلس شورای اسلامی باید توافق را دقیق حلاجی کند، شورای عالی امنیت ملی نیز باید در اتاق طراحی خود به دقت آن را مورد بحث قرار دهد و در نهایت نیز باید تصمیم و مشورت مقامات عالیه کشور را نیز داشته باشد از این رو آنچه تاکنون به دست آمده پایان کار نیست.

 

وی با تأکید بر ملی‌بودن دستاورد مذاکرات هسته‌ای، یادآور شد: نباید سطح این دستاورد به حزب یا گروه سیاسی خاصی تقلیل داده شود و به جناحی خاص نسبت داده شود بلکه همه از هدایت‌های رهبری تا حمایت‌های مردمی در آن نقش دارند افرادی با تنگ‌نظری به مصادره نتیجه مذاکرات می‌پردازند.

 

دولت نباید انتطار مردم را در حل مشکلات اقتصادی بالا ببرد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اشاره کرد: ما از آنچه به دست آمده خوشحال هستیم اما با وجود اینکه طبق توافق تحریم‌ها برداشته می‌شود، باید در مقام عمل صداقت طرف مقابل سنجیده شود سخنان آنها گاهی کاربرد انتخاباتی و رقابتی دارد در حالی که آنچه در توافق آمده مدنظر است.

 

وی اظهار کرد: از این بابت که ایران اسلامی به عنوان یک کشور هسته‌ای به رسمیت شناخته شد، مسرور هستیم امروز ایران اسلامی با ایران یک سال قبل تفاوت دارد و قدرت هسته‌ای در جهان شناخته می‌شود کشور در طول 36 ساله در جنک اراده با غرب، پیشرفت و اقتدار پیدا کرده است و امروز اراده ایران بر غرب غلبه کرد.

 

توافق هسته‌ای دست‌مایه وحدت باشد

امام جمعه زاهدان خطاب به دولت یازدهم، بیان داشت: دولت نباید انتطار مردم را در حل مشکلات اقتصادی بالا ببرد چرا که بسیاری از مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها ربطی ندارد بخش عمده این مشکلات به ضعف مدیریت برمی‌گردد از این رو دولت باید مدیریت اقتصادی خود را درست انجام دهد.

 

وی افزود: دولت باید به این نکته توجه داشته باشد که توافق هسته‌ای دست‌مایه وحدت باشد نه اینکه خدای‌ناکرده سبب دوقطبی شدن کشور شود زیرا مطالبه رهبر معظم انقلاب از ما همدلی و همزبانی دولت و ملت است نباید عده‌ای با تحلیل خود سبب شقاق بین دولت و ملت شوند./831/پ201/ب4

ارسال نظرات