۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۷۵۴۴۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

اجرای برنامه های غیر اخلاقی و دینی در دانشگاه‌ها توهین به دانشجو است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اجرای برنامه های غیراخلاقی و دینی در دانشگاه‌ها را توهین به قشر دانشجو دانست و گفت: مسؤولان و اساتید در دانشگاه ها بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان را بازخوانی کرده و با هوشیاری بیشتری در دانشگاه ها عمل کنند.
خطيب جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان اشاره و اظهار کرد: لازم است بیانات مقام معظم رهبری مورد باز خوانی و مطالعه مسؤولان، اساتید و دانشجویان قرار گیرد و به اشارات هایی که در این بیانات نسبت به مطالب مختلف صورت گرفته با دقت نظر عمل شود، چرا که انسان عاقل اشاره را می فهمد و زیاد به کش دادن و توضیح مطلب نیاز نیست.

 

وی به اجرای برخی از برنامه ها و رفتارهای غیر دینی و غیر علمی در دانشگاه ها اشاره و اضافه کرد: به بهانه ایجاد فضایی با نشاط در دانشگاه ها کنسرت موسیقی راه می اندازند و یا دانشجویان را به صورت مختلط به اردوهای خارج از کشوری می برند، که همه این رفتارها طبق فرموده مقام معظم رهبری و عقل عمومی توهین و خیانت به قشر جوان و دانشجو است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: فضای دانشگاهی فضای کسب علم و دانش، تحقیق و پژوهش و اکتشاف است و آلوده کردن آن به رفتارهای غیر اخلاقی و غیر مرتبط با این فضا اجرای برنامه های دشمنان اسلام و فلج کردن محیط کسب دانش در کشور است.

 

اسلام رحمانی واژه ضد دینی است

وی با اشاره به استفاده برخی از افراد از اصطلاحات دوپهلو در کشور اذعان کرد: اصطلاحاتی مانند اسلام رحمانی یک واژه آمریکایی و ضد دینی است، چون دین اسلام دین رحمت و غضب است نه فقط دین رحمت و خدای متعال در قرآن کریم می فرماید؛ «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ».

 

حفظ متانت برای دفاع از منافع ملی ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به نامه رییس جمهور به مقام معظم رهبری، تصریح کرد: پاسخی که مقام معظم رهبری به نامه رییس جمهور دادند، راه حل مشکلات و عامل حفظ هوشیاری است، چراکه ایشان به حفظ متانت و وقار توصیه فرمودند.

 

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی برای حفظ هوشیاری و در نتیجه منافع خود در برابر دشمنانمان حفظ متانت و آرامش ضروری است تا با بی خردی عمل نکرده و به مانند سربازان جنگ احد عمل نکنیم.

 

ترویج بد حجابی از اهداف دشمنان است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به لزوم رعایت تقوای خانوادگی، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 6 سوره تحریم می فرماید؛ « یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلیکُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ عَلَیْها مَلائِکَةٌ غِلاظٌ شِدادٌ لا یَعْصُونَ اللَّهَ ما أَمَرَهُمْ وَ یَفْعَلُونَ ما یُؤْمَرُون‏»؛ سرپرست خانواده که در راس قرار دارد باید با دقت عمل، خود و خانوده اش را از آتش جهنم نجات دهد.

 

وی ادامه داد: مسأله عفاف و حجاب یکی از مسایل مهم در جامعه کنونی ما است، چرا که نبود آن فرد و جامعه را به انحطاط کشیده و افراد را به آتش دوزخ مبتلا می سازد و آیات و روایات زیادی در دین اسلام برای اثبات این مسأله وارد شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریش تصریح کرد: خداوند متعال برای نگاه کردن، حرف زدن، راه رفتن و پوشش انسان مومن برنامه دارد و هر امری از روی حساب و کتاب صورت می گیرد.

 

وی به برنامه ها و اهداف دشمنان اسلام نسبت به بی هویت و بی حیا کردن جوامع اسلامی به ویژه کشورمان اشاره و اظهار کرد: تمام همت و هدف دشمنان مان معطوف به این مسأله است که حجاب و حیا را در بین ما از بین ببرند، چون اگر حیا و عفت از بین برود، دین و ایمان نیز به همراه آن از بین می رود و شیطان اول شخصی است که در کنار انسان بی عفت قرار می گیرد.

 

طلب آمرزش از خدای متعال در لحظات پایانی ماه مبارک رمضان

وی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و به پایان رسیدن ایام پر فیض ماه مبارک رمضان از ملت روزه دار و مومن خواست تا در این ساعات پایانی این ماه پر از فیض از خداوند منان طلب عفو، رحمت و مغفرت کنند، چون بر اساس حدیثی از رسول اکرم(ص)؛ «شقی ترین و بدبخت ترین مردم کسی است که در ماه رمضان آمرزیده نشود»./936/پ201/ب4

ارسال نظرات