۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۷۵۴۷۶
امام جمعه نجف:

پیروزی هسته‎ای ایران با درایت رهبری و ایستادگی ملت محقق شد

خبرگزار رسا ـ امام جمعه نجف اشرف توافق هسته‎ای ایران با گروه 5+1 را مرهون حکمت و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت ایران توصیف کرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، با اشاره به توافق هسته‎ای ایران با گروه 5+1 گفت: توافق اخیر ایران موجب ترس و وحشت رژیم صهیونیستی و متحدانش شد.


وی خواستار تجدیدنظر در سیاست کشورهای عربی با ایران و همپیمانانش شد و تصریح کرد: ایران پس از دو سال انتظار و صبر توانست حقوق هسته‎ای خو را از کشورهای جهان پس گیرد.


حجت الاسلام قبانچی دوستی عراق با ایران را مایه افتخار دانست و خاطرنشان کرد که ایران پرچمدار پیام صلح و دوستی در منطقه است.


وی توافق هسته‎ای ایران با گروه 5+1 را به دولت، مردم و رهبر انقلاب اسلامی ایران تبریک گفت و ادامه داد: حکمت و درایت رهبری و وحدت و صبر و ایستادگی ملت و توکل بر خداوند از عوامل پیروزی ایران در این توافق بود.


خطیب جمعه نجف با اشاره به پیروزی‎های اخیر بسیج مردمی بر جریان‎ تروریستی داعش و فرار آنان از استان الانبار گفت: اعضای داعش با مشاهده رشادت و قهرمانی نیروهای بسیج مردمی عراق چاره‎ای جز فرار و تسلیم شدن در برابر آنان ندارند.


وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه خواستار حل مشکلات برق عراق شد و تصریح کرد: دولت عراق در حل بحران نیرو در این کشور مسؤول است. ایران که در همسایگی عراق قرار دارد توانست پیشرفت های فوق العاده ای را در زمینه انرژی هسته‎ای بدست آورد ولی عراق هنوز در حل بحران برق دچار ضعف است.


حجت الاسلام قبانچی با تبریک فرار رسیدن عید سعید فطر خواستار بازدید و عیادت از خانواده‎های شهدا بسیج مردمی، مجروحان، فقرا و آوارگان جنگ شد.


وی به اظهارات چند روز گذشته احمد الطیب شیخ الازهر مصر، مبنی بر واگذاری داوطلبانه خلافات از سوی امام علی (ع) واکنش نشان داد و گفت: امام علی(ع) تحت فشار خلافت را رها کرد به طوری که تاریخ به خوبی گواه است که امام(ع) را با دست‎های بسته و با زور جهت بیعت با ابوبکر بردند. ایشان جهت حفظ اسلام خلافت مسلمانان را رها کرد./994/ب901/د

ارسال نظرات