۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۷۵۴۹۴
امام جمعه بجنورد مطرح کرد؛

صداقت و اخلاص مهم‌ترین دستاورد ماه رمضان

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که ماه رمضان بهترین همنشین و آموزنده عمل و عبادت و خوبی ها به ما بود، گفت: در این ایام یکی از مهم ترین دستاوردهای مؤمنان روزه دار این بود که ماه رمضان دست آنها را گرفت و به خداوند نزدیک تر کرد.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه امروز در مراسم وداع با ماه رمضان، با قرائت آیه شریفه «وَقُل رَبِّ اءَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَاءَخْرِجْنی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَناً نَّصِیراً؛ بگو پروردگارا مرا با ورودی نیکو و صادقانه وارد کارها کن و با خروجی نیکو بیرون آر و برای من از پیش خودت سلطه و برهانی نیرومند قرار ده»، افزود: در این آیه قرآن به حضرت محمد(ص) می گوید که از خدا بخواهد تا ورود و خروج به هر کاری را برای او نیکو گرداند.

 

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان یکی از کارهایی بود که با اخلاص و صداقت به آن وارد شده و امروز نیز با اخلاص و تقوا از آن خارج می شویم اما باید توجه کنیم که ورود به هر کاری و خروج از هر امری باید صادقانه و خالصانه باشد چرا اگر در امور مختلف دست غیب و امدادهای الهی را نبینیم بدون شک در آن زمینه موفق نخواهیم شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که باید همواره از خداوند بخواهیم تا همانند ماه مبارک رمضان ما را مورد لطف و عنایت ویژه خود قرار داده و ما را صادق و مخلص گرداند، خاطرنشان کرد: صداقت به معنای یکسان بودن حرف و عمل است چرا که بسیاری از افراد ادعا می کنند اما در مرحله عمل نمی توانند ادعاهای خود را اثبات کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: خالصان و صادقان کسانی هستند که گفتار و رفتار آنها یکسان است و یکی از مهم ترین دستاوردهایی که یک ماه روزه داری به مؤمنان عطا می کند نیز همین صداقت و اخلاص است.

 

وی ادامه داد: مؤمنان یک ماه خالصانه و صادقانه برای خدا روزه می گیرند در حالی که می توانند روزه نگرفته و تنها نمایش روزه داری را اجرا کنند اما اراده کرده و با اخلاص و صداقت خود را به قله بندگی خداوند رساندند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه در دعایی مفصل به ورود و خروج از ماه مبارک رمضان پرداخته است، افزود: این امام همام در دعای 45 صحیفه سجادیه با اشاره به خروج از ماه مبارک رمضان، این ماه را بهترین همنشین برای انسان دانسته است.

 

به گفته وی ماه رمضان، ماه علم، عمل و عبادت است که خوبی ها را به انسان می آموزد و یکی از مهم ترین دستاوردهای این ماه نیز آن است که دست مؤمنان را گرفته و آنها را به خداوند نزدیک تر می کند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: ماه رمضان سبب رقت قلوب و نرم شدن دل های ما شد چرا که تمامی اقدامات نیک نظیر کمک به یتیمان و نیازمندان ناشی از نرم شدن دل ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که ماه رمضان ماه ریزش گناهان و رویش خوبی ها است، افزود: رمضان ماهی است که ما را در برابر شیطان و نفس اماره یاری و کار نیک کردن را برای ما آسان کرد و اگر چه برای انسان های گناهکار و بی روزه طولانی بود اما برای مؤمنان روزه دار، ماهی سراسر سود و فایده بود.

 

وی با بیان این که روزه داران پس از یک ماه عبادت و بندگی خالصانه، روز عید فطر، عیدی و پاداش خود را از باری تعالی می گیرند، اظهار کرد: بدون شک بزرگ ترین بازندگان ماه رمضان افرادی هستند که این ماه را به بطالت و روزه خواری گذرانده و در روز عید فطر نیز پشیمان و نادم خواهند بود.

 

 

رییس شورای زکات استان خراسان شمالی در خاتمه از مردم خواست تا خود را برای برپایی نماز عید فطر آماده کرده و زکات های فطریه خود و افراد تحت تکفل خویش را نیز صبح روز عید پیش از برپایی نماز پرداخت کرده و یا آن را از سایر دارایی های خود جدا کنند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات