۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۲۷۵۵۴۵
حجت­الاسلام ظهیری مطرح کرد؛

توصیه امام علی در روز عید فطر

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به توصیه امام علی علیه‌السلام در روز عید فطر، گفت: کمترین پاداشی که برای زنان و مردان روزه‌دار تعیین شده، بخشش گناهان است.
حجت الاسلام علي اصغر ظهيري،محقق و پژوهشگر حوزوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام ظهیری، کارشناس دینی صبح امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عید سعید فطر قم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در خطبه های عید سعید فطر چند ویژگی برای این عید بیان فرمودند که روز عید روزی است که هر کسی که در ماه مبارک رمضان کار خیری انجام داده باشد، امروز برای او پاداشی است؛ برخی که در این ماه زیاد استغفار نکرده اند، خودشان را خسران دیده می دانند.

 

وی با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) اظهار داشت: آن حضرت با سه نشانه عید سعید فطر را به روز قیامت تشبیه کرده­اند؛ وقتی سیل جمعیت مردم برای شرکت در نماز عید می­آیند، شبیه قیامت است که مردم برای رسیدن به دستگاه محکمه الهی شرکت می­کنند.

 

این کارشناس دینی افزود: توصیه حضرت علی(ع) در روز عید فطر این بود که بندگان خدا بدانید که کمترین چیزی که برای زنان و مردان روزه دار در نظر گرفته شده این است که ملکی فریاد می­زند که بندگان خدا شما مثل آدمی هستید که تازه متولد شده­اید؛ اگر کسی امروز اصرار برای گناه صغیره و یا کبیره نداشته باشد، مثل روزی است که تازه متولد شده است.

 

حجت­الاسلام ظهیری تصریح کرد: از امروز هر کاری که می­خواهید انجام دهید، مواظب اعمال خود باشید؛ دریای رحمت الهی اگر در ماه رمضان می­جوشید و آغوش رحمت خدا به روی بندگان باز بود، امروز نتیجه­اش برای همگان روشن می­شود.

 

وی در پایان با اشاره به روایتی گفت: مرحوم مجلسی نقل می­کند که جوانی مقابل حضرت موسی(ع) قرار گرفت و گفت من خواهشی دارم که حرف مرا به خدا برسانید، شانه­هایم در زیر بار گناه در حال شکستن است؛ روزی که حضرت موسی(ع) خواست از بالای کوه طور برگردد، گفت خدایا من بنده­ای از بندگانت را دیدم و گفت که شانه­هایم زیر بار گناه در حال شکستن است؛ خداوند به حضرت موسی(ع) فرمودند که به آن جوان بگو خداوند متعال رحمت را بر خود فرض کرده است و هر بنده­ای را که توبه کند، خدا توبه اش را می­پذیرد به جز توبه قاتلین سیدالشهدا(ع) که پذیرفته نخواهد شد./822/پ202/ی

ارسال نظرات