۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۲۷۵۵۹۸
گلولبال ریسرچ گزارش داد؛

نقش فرزندان اردوغان در حمایت از داعش

خبرگزاری رسا ـ به گزارش گلوبال ریسرچ، نه تنها رییس جمهور ترکیه بلکه فرزندان وی نیز در حمایت از داعش نقش فعالی دارند.
حمايت ترکيه از داعش
به گزارش خبرگزاری رسا، موسسه بین المللی گلوبال ریسرچ در گزارشی اعلام کرد که یک پرستار ناراضی تُرک از جزئیات کمک های دولت جمهور ترکیه در کمک به تروریست ها داعش از جمله درمان مجروحان آن ها در مرکز درمانی مخفی شهر شانلی اورفه ترکیه در مرز با سوریه خبر داده است.
 
این پرستار که هم اکنون از ترس اقدامات تلافی جویانه به طور ناشناس در شرایط بدی در حومه استانبول زندگی می کند، جزئیات کار مشقت بار خود در دوره هفت هفته ای خدمت در بیمارستان مخفی نظامی در شانی اورفه را تشریح کرد.
 
وی گفت: تقریبا هر روز خودروهای ارتشی ترکیه چندین مجروح داعشی را به بیمارستان می آوردند و ما باید اتاق عمل را آماده کرده و به پزشکان کمک می کردیم. حقوق بالایی به من داده شد (7500 دلار) اما مقامات بیمارستان از دین من بی اطلاع بودند.
 
این پرستار که هر لحظه از بازداشت به دست پلیس مخفی ترکیه می ترسید در ادامه افزود: حقیقت این است که من علوی هستم و از زمانی که اردوغان سکان اداره ترکیه را بر عهده گرفته است محدودیت ها و فشارها بر این اقلیت افزایش یافته است.
 
به گفته گلوبال ریسرچ، از ابتدای فعالیت گروه های تروریستی برای سرنگونی حکومت بشار اسد در سوریه، دولت ترکیه همه تلاش خود را معطوف به رساندن همه نوع کمک به این گروه ها کرده است. با این حال دولت ترکیه همیشه این نوع اتهامات را رد کرده است.
 
در سه ماه اخیر مردم ترکیه سیاست های جنگ طلبانه اردغان را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و سطح محبوبیت وی به 15 درصد رسیده است.
 
پرستار علوی که نخواست نامش فاش شود در ادامه گفت: در صورت شناسایی من از سوی پلیس، مورد بازجویی و تهدیدهای شدید قرار خواهم گرفت چون از خیلی چیزها خبر دارم. مثلا بارها دیدم که سمیه اردوغان دختر رییس جمهور به مرکز درمانی نظامی سرکشی می کند.
 
سمیه اردوغان بارها اعلام کرده است که حاضر است برای کمک ها بشردوستانه به موصل، شهر تحت اشغال داعش در عراق برود. این اظهار نظرات وی بارها مورد انتقاد مردم ترکیه قرار گرفته است.
 
گلولبال ریسرچ در ادامه مدعی شد که آقای رجب اردوغان در حالی برای وضعیت ناگوار مردم سوریه در میانه گرسنگی و خطر داعش اشک تمساح می ریزد که پسر او یعنی بلال اردوغان در تجارت و قاچاق نفت دزدیده شده به دست داعش از کشور های عراق و سوریه دست دارد.
 
گلوبال ریسرچ افزود: بلال اردوغان که چندین کمپانی تجاری را تحت مالکیت دارد، متهم است که با شرکت های اروپایی برای انتقال نفت دزدی عراق به کشورهای مختلف آسیایی قرارداد امضا کرده است. دولت ترکیه با خرید نفت دزدیده شده عراق از چاه های نفت تحت کنترل داعش، از این گروه تروریستی حمایت می کند. شرکت های تجاری بلال اردوغان اسکله هایی در بیروت و جیحان (ترکیه) در دست دارند که از آنجا نفت خام عراق را به ژاپن صادر می کنند./847/ب901/د
ارسال نظرات