۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۲۷۵۶۲۹
رییس دانشگاه الازهر:

حد محاربه بر اعضای داعش واجب است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه الازهر مصر با بیان هدف تاسیس دانشگاه الازهر اعلام کرد این دانشگاه صحنه بازی های سیاسی نیست.
عبدالحي عزب رييس دانشگاه الازهر مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالحی عزب رییس دانشگاه الازهر مصر در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط، هدف از تاسیس این دانشگاه را حمایت از مردم در برابر افراطی گری و نشر اعتدال بیان کرد و
گفت: الازهر موسسه‌ای دینی است که با هدف ترویج اعتدال و حمایت از مردم در برابر تکفر افراطی تاسیس شد.

 

وی افزود: الازهر گفتمان دینی معتدل و به دور از غلو و تندروی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

 

رییس دانشگاه الازهر با اشاره به توانایی مردم مصر در رویارویی با افکار انحرافی و افراطی خاطر نشان کرد: مردم مصر در برابر امواج چالش‌های پیش روی خود با تمام توان ایستادگی می کنند. الازهر از آنجا که تفکری اعتدالی را در پیش گرفته است قدرت مقاومت در برابر اندیشه‌های خرابکارانه را دارد.

 

عبدالحی عزب تصریح کرد: آنچه که داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی به اسم اسلام و با نیرنگ و افترا انجام می دهند عملی ناروا و ناراحت کننده است. فکر خشونت طلب، افراطی و تندرو این گروه‌ها بسیار خطرناک تر از دشمنان قسم خورده امت عربی اسلامی است.

 

وی با برشمردن جنایت‌های داعش ادامه داد: شورشیان داعشی با تکفیر امت اسلامی در زمین فساد را ترویج دادند و از این روی حد محاربه بر آنان واجب است. هر کس که سلاح در دست می گیرد و خون مسلمین را مباح می داند تنها شایسته سلاح است و همه باید با تمام توان با داعش مبارزه کنند.

 

رییس الازهر مصر در پاسخ به این سوال که آیا اجازه نفوذ و بازگشت خشونت را به بدنه الازهر می دهید گفت: هیچ حادثه خشونت آمیزی در دانشگاه رخ نخواهد داد و  الازهر جولانگاه بازی های سیاسی نیست./981/ب902/د

ارسال نظرات