۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۷۵۶۷۱
نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت وگو با رسا:

اظهارات هاشمی را باید با صحیفه امام و مستندات موجود سنجید/ آقای هاشمی از شما انتظار بیشتری داریم

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه باید صحبت‌های اخیر هاشمی را با صحیفه سنجید، گفت: اگر کسی دلواپس بود نباید گفته شود که اینها همان افرادی هستند که خون به دل امام می‌کردند چرا که شاید افرادی هم پیدا شوند که بگویند شما هم کاری کردید که امام جام زهر را بنوشد.
محسن کوهکن

محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به روند خاطرات گویی آقای هاشمی رفسنجانی رییس مجلس تشخیص مصلحت نظام گفت: خاطره گویی و بیان خاطرات در صورتی که بخواهیم آن را به دیدگاه‌های امام خمینی (ره) بچسبانیم ظلم به امام است.

 

وی افزود: آنچه که حضرت امام در صحبت‌های خود فرمودند و بنیاد حفظ آثار نیز بر مبنای آن شکل گرفته مشخص و مستند بوده و هر صحبتی از امام خمینی(ره) که مکتوب باشد و در صحیفه آمده قابل اعتماد است و گرنه هرگونه خاطره‌گویی از زبان هرکسی که باشد در برابر فرمایشات مکتوب ارزش چندانی ندارد.

 

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: کاش تلاش شود در اظهار نظرهای خود به سمت و سوی استدلال حرکت کرده و از سرمایه‌های نظام مقدس اسلامی هزینه نکنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر کسی در زمان پیامبر(ص) یا ولی معصوم(ره) مسیر درستی را طی کرده و مطابق مسیر امام و ولی زمان خودش حرکت کند، مسیر درست وی نمی‌تواند تائیدیه‌ای تا پایان عمر برای وی باشد، تصریح کرد: بر اساس روایتی از امیرالمومنین(ع) نباید حق را بر اساس اشخاص بسنجیم و باید اشخاص را بر مبنای حق سنجید که اگر این حدیث مبنای کار ما قرار گیرد نباید به بسیاری از صحبت‌ها توجه کرده و به صحبت‌ها می‌توان تنها به عنوان اظهار نظر ساده توجه کرد.

 

کوهکن در ادامه خاطرنشان کرد: معنای زیر تیغ انتقاد و نقادی قرارگرفتن صحبت‌های جناب هاشمی این است که به صحبت‌های ایشان به عنوان چهره روحانی توجه می‌شود که البته ما از آن دسته از افرادی نیستیم که اگر امروز نقدی بر ایشان داریم گذشته آقای هاشمی را فراموش کنیم اما صحبت‌های امروز ایشان را باید با صحیفه سنجید.

 

وی افزود: امروز مقام معظم رهبری و جایگاه ولایت فقیه را داریم و مبنای امروز ما فرمایشات ایشان است.

 

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآوری کرد: در دنیا افرادی که یکی دو دوره بر مسند ریاست جمهوری خدمت کرده و به بازنشستگی می‌رسند اساسا کمتر برای کشور خود مسئله سازی می‌کنند و به طور معمول به خاطره‌نویسی روی ‌آورده و بخشی از خاطرات خود را که قابل پخش است را چاپ و بخشی که قابل پخش نباشد را در قالب یک کتاب به رییس جمهور زمان خود هدیه می‌کنند.

 

وی با اشاره به حمایت هاشمی از دولت یازدهم اظهار داشت: منکر این نمی‌شوم که جناب آقای هاشمی در 8 ساله احمدی نژاد زیر تیغ انتقاد دولت بوده اما دلیل نمی‌شود که اگر بعد از زمان احمدی نژاد دولتی سر کار بیاید که یک نگاه لطیف ونرم و خاص تائیدی و مطابق با نگاه مد نظر هاشمی به ایشان دارد ایشان خود را برای دولت هزینه کند.

 

کوهکن بیان کرد: از آقای هاشمی بعید است که اگر گروهی از دولت انتقاد می‌کنند واکنش تند نشان دهد و منتقدان دولت را به باد انتقاد بگیرد چرا که چنین رفتاری از شخصیت آقای هاشمی به دور است، آقای هاشمی در دوره نخست ریاست جمهوری خود موضع گیری‌های پخته‌تر و منطقی‌تری نسبت به امروز داشت.

 

وی با اشاره به برخی موضع گیری‌های اخیر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اکنون گاهی اوقات اظهار نظرهای ایشان مانند این است که از یک هواپیما انتظار پرواز 30 هزار پایی داشته باشید و آن هواپیما 2 تا 3 هزار پا پرواز کند که در این صورت اگر این هواپیما در ارتفاع 2 تا 3 هزار پا پرواز کرد به مانع بر می‌خورد.

 

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به بحث هسته‌ای خاطرنشان کرد: باید به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری توجه کرد که ایشان فرمودند صحبت‌های منتقدین را بشنوید شاید آنها حرفی زدند که به درد ادامه مذاکرات بخورد و اگر مطالبی هم هست آنها را قانع کنید.

 

کوهکن در پایان تصریح کرد: اگر کسی دلواپس بود نباید گفته شود که اینها همان افرادی هستند که خون به دل امام می‌کردند چرا که شاید افرادی هم پیدا شوند که بگویند شما هم کاری کردید که امام جام زهر را بنوشد و فضای قیل و قال به وجود آمده که در نهایت چیزی هم به دست نمی‌آید./1304/ت301/ج

 

ارسال نظرات