۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۷۵۷۴۹
روزنامه وال استریت ژورنال مطرح کرد؛

آمریکا به دنبال کمک به کشورهای عربی برای تقویت سامانه دفاع موشکی است

خبرگزاری رسا ـ دولت آمریکا قصد دارد با تقویت سامانه دفاع موشکی کشورهای عربی، نگرانی و مخالفت این کشورها با توافق هسته‌ای ایران را کاهش دهد.
سپر دفاع موشکي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه های خبری آمریکا اعلام کردند: دولت باراک اوباما که اخیرا به توافق هسته ای با ایران دست یافته است، در نظر دارد با کمک به کشورهای عربی برای توسعه و تقویت سامانه دفاع موشکی، نگرانی این کشورها نسبت به توافق هسته ای ایران را کاهش دهد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: واشنگتن قصد دارد علاوه بر توسعه سامانه دفاع موشکی همگرا بین متحدان کلیدی خود در منطقه خاورمیانه شامل عربستان، ارسال سلاح به این کشورها را نیز تسریع بخشد.

 

به نوشته این روزنامه، این روش کاخ سفید است که می خواهد رقبای منطقه ای ایران از جمله عربستان سعودی را از وارد شدن در رقابت تسلیحاتی با ایران منع کند.

 

اوباما در ماه می از تصمیم آمریکا برای توسعه سامانه دفاع موشکی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و همچنین ارسال سلاح های بیشتر به این کشورها خبر داده بود.

 

کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس و رژیم صهیونیستی نسبت به برنامه جامع اقدام مشترک که اخیرا توسط ایران و قدرت های جهانی امضا شده است، شک و تردید دارند و بر این باورند که لغو تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل پس از 5 سال و لغو تحریم های موشک بالستیک پس از 8 سال موجب خواهد شد تا ایران به دنبال تقویت این قابلیت ها باشد.

 

ایران و قدرت های جهانی سه شنبه 23 تیرماه رسما دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کردند.کنگره آمریکا اکنون 60 روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را در خصوص توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی اعلام کند./982/ب101/د

ارسال نظرات