۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۷۵۷۶۵
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان:

دولت مراقب سیاست های شیطانی آمریکا باشد/ رشد اقتصادی کشور در گرو تقویت تولید است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری از دولتمردان خواست مراقب سیاست های شیطانی آمریکا باشند و گفت: لغو تحریم ها نباید به گونه ای مطرح شود که نتیجه حاصل از توافق باشد، بلکه باید در متن توافق به عنوان بندی جداگانه آورده شود.
حجت الاسلام والمسلمين عسگر ديرباز نماينده مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به توافق نهایی مذاکرات هسته ای، اظهار داشت: توافق صورت گرفته به شرط تحقق منافع ملت ایران در کوتاه مدت و بلند مدت، کار مطلوبی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به نکاتی که باید در مورد توافق هسته ای در نظر گرفت، تصریح کرد: باید توافق صورت گرفته بر اساس قانون اساسی کشور در مجلس شورای اسلامی مطرح شده و از لحاظ عدم مغایرت آن با قانون اساسی کشور مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی نکته قابل توجه دیگر را همزمانی لغو تحریم ها با ثبت مفاد توافق هسته ای عنوان و اضافه کرد: لغو تحریم ها نباید به گونه ای مطرح شود که نتیجه حاصل از توافق باشد، بلکه باید در متن توافق به عنوان بندی جداگانه آورده شود.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری دقت در عملکرد گروه 1+5 در رابطه با مسایل هسته ای ایران را یکی دیگر از مسائل مهم مرتبط با این توافق دانست و گفت: ما باید اقدامات مثبتی را از طرف گروه 1+5 ببینیم، چراکه صرف ثبت توافقی بر روی کاغذ تا وقتی که عملی نشود، فایده ای برای کشور ما ندارد.

 

وی چهارمین نکته در مورد توافق هسته ای را بدبینی دولت و ملت ایران به برخی از دولت های غربی عنوان و اظهار کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ "دولت آمریکا، دولت قابل اعتمادی نیست" و بر اساس گفته های رییس جمهور آمریکا ممکن است که مجلس این کشور موضع دیگری در رابطه با این توافق داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ادعای اوباما مبنی بر استفاده از حق وتو در مقابل رای کنگره آمریکا نشان از غیرقابل اعتماد بودن سیستم ظالمانه حکومتی این کشور است.

 

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری دولتمردان کشورمان در برابر سیاست های شیطانی آمریکا و اسرائیل، افزود: ما باید کاملا هوشیار باشیم تا فریب دولت آمریکا و اسرائیل را نخوریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز با بیان این که توافق صرف عامل حل مشکلات اقتصادی کشور نیست، خاطرنشان کرد: رشد و بهبود اقتصاد ایران در گرو تولید داخلی است، اشغال شدن بازار ما به وسیله کالاهای چینی و ورود این کالاها به کشور یعنی بیکاری جوانان ایران.

 

وی ادامه داد: هرچند که ورود کالاهای چینی به کشور به نفع وارد کنندگان تمام شده و برای آنان سود سرشاری به ارمغان می آورد، اما این خیانت به جوانان کشور است که اگر در مسیر تولید قرار گرفته و مردم ما هم از تولیدات داخلی استفاده کنند، سبب رونق فعالیت های اقتصادی داخلی می شود.

 

این نماینده خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: ارتقای وضعیت عمومی اقتصادی کشور ما در گرو افزایش تولیدات داخلی، بهینه شدن مصرف داخلی و بهبود روابط اداری و تجاری است./936/ت302/ج

 

ارسال نظرات