۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۷۵۸۶۴
در واکنش به دروغ‌پردازی آسوشیتدپرس؛

وزیر خارجه ونزوئلا: تحصیل دانشجویان فلسطینی در ونزوئلا ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه ونزوئلا ضمن اشاره به تلاش برخی خبرگزاری‌ها در راستای بی‌اعتبار کردن کمک تحصیلی ونزوئلا به دانشجویان فلسطینی اظهار داشت که انتشار اخبار ترک تحصیل دانشجویان فلسطینی شرکت کننده در برنامه بورسیه یاسر عرفات دروغ است.
دانشجويان فلسطيني در ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری رسا، دلسی رودریگز وزیر امور خارجه ونزوئلا گزارش‌های نادرست برخی از مطبوعات را درباره برنامه بورسیه یاسر عرفات که با اعطای تسهیلاتی به جوانان فلسطینی فرصت تحصیل در این کشور را می‌دهد را رد کرد.

 

وی ضمن اشاره به گزارش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس که نوشته بود یک سوم جوانان فلسطینی شرکت‌کننده در این دوره ترک تحصیل کرده‌اند، اعلام کرد که این گزارش فاقد دقت علمی بوده و در تلاش است تا ابتکار عمل عوامل اجرایی ونزوئلا را بی‌اعتبار کند.

 

 وی در ادامه گفت که این خبرگزاری از سوی برخی اشخاص ناشناس اجیر شده و هدایت می‌شود و در تلاش است تا به وسیله انتشار خبر نادرست شکست این برنامه در روابط دو کشور ونزوئلا و فلسطین تنش دیپلماتیکی ایجاد کنند.

 

رودریگز اذعان داشت که روابط دو کشور دوست و برادر ونزوئلا و فلسطین همواره در سطح بسیار خوبی بوده و مطبوعات به سختی می‌توانند با انتشار اخبار نادرست موجب تیرگی روابط دو کشور شوند.

 

وزارت آموزش عالی علوم و فنون ونزوئلا نیز اعلام کرد که 129 دانشجوی فلسطینی هم‌اکنون بدون هیچ مشکلی مشغول تحصیل و فعالیت‌های علمی خود هستند.

 

این وزارت همچنین طی گزارشی ضمن اشاره به شرایط تحصیلی خوب و کمک تحصیلی مناسب دانشجویان فلسطینی در دانشکده پزشکی سالوادور آلنده اعلام کرد که از 129 نفر از این افراد 20 نفر آن‌ها آخرین مراحل تحصیلی گذرانده و از سوی انجمن پزشکان در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت و درمان مشغول به کار هستند.

 

در چارچوب برنامه بورسیه موسوم به یاسر عرفات، دولت ونزوئلا به جوامع طبقات پایین‌تر فلسطینی اجازه می‌دهد تا به تحصیلات عالیه بپردازند و بدینوسیله یاری‌کننده کشورشان در امر بازسازی باشند.

 

در نوامبر سال گذشته (آبان ماه 93) دلسی رودریگز وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد که پس از فرستادن بیش از 120 تن کمک‌های بشر‌دوستانه و تجهیزات پزشکی به مردم غزه در مسیر برگشت 119 دانشجوی فلسطینی برای تحصیل در دانشکده پزشکی ونزوئلا به این کشور وارد خواهند شد.

 

ورود دانشجویان پزشکی فلسطینی به ونزوئلا نشان‌دهنده نمونه دیگری از همبستگی مردم و دولت این کشور با فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی بود.

 

در همین راستا نیکلاس مادورو  رییس جمهور ونزوئلا طی جلسه‌ای با «ریاض مالکی» وزیر امور خارجه فلسطین در تاریخ 20 ماه مه سال جاری (30 اردیبهشت 94) ضمن اعلام همبستگی با فلسطینی‌ها اعلام کرد که فلسطین برای مقابله با رژیم صهیونیستی می‌تواند روی ونزوئلا حساب کند./994/ب102/د

ارسال نظرات