۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۷۵۸۸۶
حجت الاسلام محمدی:

قناعت پیشگی و حفظ عزت نفس ویژگی بارز متقین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که انسان‌های متقی زندگی دنیا را وسیله دانسته و هرگز به آن دل نمی‌بندد، گفت: همت انسان‌های متقی در بندگی خداوند بلند بوده و خواسته‌های مادی‌شان اندک است و انسان‌های متقی، انسان‌های قناعت ‌پیشه‌ای هستند.
تقوا در قرآن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا محمدی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، با اشاره به این که انسان‌های متقی زندگی دنیا را وسیله دانسته و هرگز به آن دل نمی‌بندد، گفت: همت انسان‌های متقی در بندگی خداوند بلند بوده و خواسته‌های مادی‌شان اندک است و انسان‌های متقی، انسان‌های قناعت ‌پیشه‌ای هستند.
 
وی افزود: انسان‌های با تقوا از دنیا خواسته‌های اندک داشته و تمام دنیا را وسیله‌ای برای بندگی خداوند قرار می‌دهند نه این که خود را سرگرم دنیا کرده و به‌ جای بندگی خدا به دنیا خدمت کرده و بندگی دنیا را کند.
 
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: متقین به اعمال خود دل نبسته و کارهای خود را برای جلب رضایت خداوند کافی نمی‌دانند به همین دلیل هرگز دست از تلاش نکشیده و به خود مغرور نمی‌شوند.
 
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به این که انسان‌های مؤمن در ایمان خود استوار هستند و هرگز در وجودشان خلل و شکی راه ندارند، اظهار کرد: انسان‌های با تقوا در عمل به امور دینی بسیار قدرتمند بوده و هیچ‌چیز حتی خستگی و خواب نمی‌تواند آن‌ها را از بندگی خداوند غافل کند و آن‌ها از خواب خود گذشته و برای بندگی خداوند از فرصت‌های خلوت شبانگاه استفاده می‌کنند.
 
وی افزود: انسان مؤمن کسب علم نافع را ترک نکرده و سعی می‌کند در زندگی همواره قرآن را الگوی خود قرار داده و در عمل و گفتار به قرآن پایبند باشد.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که متقین در شرایط دشوار مادی و مالی شکیبا و متعادل هستند، ادامه داد: مؤمن از ترس فشارهای اقتصادی هرگز به قرض از دیگران روی نیاورده و سعی می‌کند عزت ‌نفس خود را حفظ کند.
 
وی تصریح کرد: اما متأسفانه در جامعه امروزی مردم حتی برای نیازهای غیر ضروری عزت خود را زیر پا گذاشته و برای قرض گرفتن اقدام می‌کنند و زندگی خود را در سراشیبی سقوط قرار می‌دهد که این امر ناشی از دوری از گفتار و سیره اهل‌بیت(ع) است.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: مؤمن نه ‌تنها خود شوق عبادت دارد بلکه دیگران را هم به عبادت خداوند دعوت کرده و در هر جا که حاضر می‌شود آن محفل به محلی برای عبادت خدا تبدیل‌شده و به برکت وجود مؤمن نام و یاد خدا در جامعه و در میان مردم زنده می‌شود.
 
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به این که انسان متقی در تمام اوقات شبانه‌ روز از خداوند تشکر کرده و لحظه‌ای نیست که از یاد خدا غافل شود، یادآور شد: مؤمن با یاد و نام خدا زنده است و زندگی برای او در آنی جهان حتی برای لحظه‌ای بدون عبادت خداوند ممکن نیست./837/پ202/ف
ارسال نظرات