۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۷۵۹۰۹

همایش بین‌المللی «مقابله با افراط‌گرایی» در الجزایر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی «مقابله با افراط‌گرایی و افراط‌‌ زدایی»، چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۳۱ تیر و اول مردادماه، در شهر الجزیره، پایتخت الجزایر، برگزار می‌شود.
کنفرانس مبارزه با خشونت و افراط‌گرايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی «مقابله با افراط‌گرایی و افراط‌‌ زدایی»، چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۳۱ تیر و اول مردادماه، در شهر الجزیره، پایتخت الجزایر با حضور نمایندگانی از بیش از 50 کشور جهان و جمعی از سازمان‌های تخصصی بین‌المللی برگزار می شود.

 

این همایش که به ابتکار الجزایر و حمایت سازمان ملل برگزار می‌شود، فرصتی برای بررسی اقدامات انجام شده به منظور مبارزه با تروریسم و افراط‌گری است.

 

به گفته این روزنامه، برگزاری این همایش جزو طرح‌های ارائه شده در اجلاس کاخ سفید بود که ماه فوریه گذشته در واشنگتن برگزار شد و هدف آن استفاده از عرصه‌های چندجانبه همکاری برای مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز است.

 

این همایش 8 موضوع اصلی دارد که در 8 جلسه جداگانه بررسی خواهند شد.

 

«اهمیت و نقش افراط‌ زدایی و مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز در جنگ با تروریسم»، «نقش دستگاه قضایی در افراط ‌زدایی به ویژه در زندان‌» و «نقش مؤسسات دینی در افراط‌ زدایی» از جمله این موضوعات است.

 

دیگر موضوعات این همایش، «افراط ‌زدایی، توانبخشی و ادغام مجدد»، «افراط‌ زدایی و تلاش در برابر افراط‌گرایی خشونت‌آمیز از طریق آموزش و نقش رسانه از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای» و «برنامه‌های دینی در افراط ‌زدایی» خواهد بود.

 

همچنین، در این همایش «نقش جامعه مدنی در افراط ‌زادیی» و نیز «افراط ‌زدایی و پدیده‌های بیگانه‌ستیزی و اسلام‌هراسی» بررسی خواهد شد.

 

از شرکت‌کنندگان در این همایش خواسته می‌شود که به مدت دو روز چالش‌های مشترک در زمینه افراط زدایی و مقابله با افراط‌گرایی را شناسایی کنند و اقدامات لازم برای حل این چالش‌ها را ارائه کنند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات