۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۷۵۹۱۲
واشنگتن‌پست:

اسرائیل از پیدایش و رشد تکفیری‌های داعش سود برده است

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه آمریکایی در گزارشی تحلیلی نوشت، گرچه مشخص نیست که پیشروی گروه‎های افراطی در نهایت چه مفهومی برای تل‌آویو داشته باشد اما پیدایش گروه‎های تکفیری از جمله «داعش» تاکنون در جهت منافع رژیم صهیونیستی بوده است.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی به پیدایش تکفیری‌های «داعش» اشاره کرد و نوشت هنوز مشخص نیست که پیدایش گروه های تکفیری همچون داعش در نهایت چه مفهومی برای اسرائیل داشته باشد اما در حال حاضر، ظاهراً این گروه در راستای منافع رژیم صهیونیستی بوده است.

 

در این گزارش استدلال شده است که گروه هایی چون حزب‌الله و نیروهای سوریه بیشتر منابع خود را صرف مقابله و مبارزه با تکفیری‌ها کرده‌اند و بنابراین تا حدودی فعالیت‌های این گروه ها علیه رژیم صهیونیستی تا حدودی محدود شده است.

 

سه شنبه (23 تیرماه)، ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در مذاکرات هسته‌ای خود به یک جمع‌بندی رسیدند و روز گذشته (دوشنبه 29 تیرماه) اتحادیه اروپا و سازمان ملل، این جمع‌بندی را مورد تأیید قرار دادند.

 

مقامات رژیم صهیونیستی از آن زمان شروع به تبلیغات منفی علیه توافق هسته‌ای کردند و اعتراض کردند که این جمع‌بندی موجب می‌شود که ایران بسیاری از پول های بلوکه شده خود را مجدداً به دست آورد و آن را صرف گروه هایی چون حزب‌الله کند که در نهایت این گروه ها به مبارزات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه دهند./982/ب101/د

ارسال نظرات