۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۲۷۵۹۸۶

برگزیدگان آزمون سراسری قرآن و عترت در خراسان شمالی مشخص شدند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه شورای هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی گفت: برگزیدگان سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در این استان مشخص شدند.
حجت الاسلام محمدي،

حجت الاسلام احمد محمدی، مسؤول دبیرخانه شورای هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در بجنورد، از اعلام برندگان سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در این استان خبر داد و افزود: سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یازدهم اردیبهشت ماه امسال همزمان با سالروز میلاد امام علی(ع) به صورت همزمان در مرکز و 9 حوزه شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: در مسابقات مزبور هزار و 180 قرآن آموز از مؤسسات قرآنی مناطق مختلف استان در چهار بخش ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن، حفظ قرآن و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه در 17 کد رشته با یکدیگر رقابت کردند.

 

حجت الاسلام محمدی افزود: شرکت کنندگان در سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت به دو صورت کتبی و شفاهی رقابت کردند که آزمون شفاهی برای افراد زیر 12 سال و آزمون کتبی برای افراد بالای 12 سال برگزار شد.

 

وی با اشاره به این که مفاهیم سطح مقدماتی یک و دو، مفاهیم سطح تکمیلی، تدبر در قرآن و مفاهیم نهج البلاغه از جمله رشته های این آزمون در بخش مفاهیم قرآن و نهج البلاغه محسوب می شدند، افزود: همچنین در بخش حفظ قرآن نیز رشته های حفظ جزء 30، حفظ جزء اول، حفظ سه جزء اول، حفظ موضوعی قرآن کریم، حفظ پنج جزء اول، 10جزء اول، 15 جزء اول، 20 جزء اول و حفظ کل قرآن کریم از جمله رشته های سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت بودند.

 

مسؤول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به اعلام اسامی برگزیدگان این آزمون در استان، اظهار کرد: بر اساس اعلام هیأت داوران که به صورت کشوری اقدام به بررسی نتایج می کرد، از بین شرکت کنندگان در سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان خراسان شمالی، فاطمه بیگم حسینی از جاجرم در رشته حفظ کل قرآن موفق به دریافت هدیه پنج میلیون ریالی، حسین بوستانی در رشته حفظ جزء 30 قرآن کریم از بجنورد دو میلیون ریال و سمیرا وحدانی در رشته مفاهیم سطح مقدمات نیز از بجنورد موفق به دریافت هدیه یک‌میلیون ریالی شده اند.

 

وی ادامه داد: همچنین بر اساس اعلام هیأت داوران زبیده دانایی مقدم در رشته حفظ پنج جزء اول از شیروان موفق به دریافت یک‌میلیون ریال و سیده زهرا نجم الدینی حسینی از فاروج در رشته مفاهیم سطح تکمیلی موفق به دریافت هدیه دو میلیون ریالی شدند.

 

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: افزون بر این حمیده حسین پور از فاروج در رشته حفظ جزء اول، سیمین همتی از شهرستان مانه وسملقان در رشته حفظ موضوعی و مریم جعفری در رشته مفاهیم سطح مقدماتی هرکدام موفق به دریافت هدیه یک‌میلیون ریالی شده اند.

 

وی تصریح کرد: در سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در کل کشور جوایزی نظیر 17 کمک هزینه سفر عمره مفرده هر یک به مبلغ 10 میلیون ریال، 50 کمک هزینه عتبات عالیات هر یک به مبلغ پنج میلیون ریال، 100کمک هزینه سفر به مشهد مقدس هر یک به مبلغ دو میلیون ریال و دویست کمک هزینه یک میلیون ریالی به برگزیدگان استان های مختلف کشور اعطا شده که قرآن آموزان خراسان شمالی نیز هشت مورد از این جوایز را از آن خود کردند.

 

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: افزون بر اهدای این جوایز به نفرات برتر هر رشته، به افرادی که حد نصاب نمره لازم را کسب کرده بودند نیز گواهینامه قرآنی از سوی معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا شده است.

 

مسؤول دبیرخانه شورای هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی در خاتمه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، شناسایی کشف استعدادهای نخبگان قرآنی، ایجاد فضای مناسب جهت پرورش و رشد قرآن آموزان در سطح ملی، حمایت و پشتیبانی از مؤسسات و مراکز قرآنی در راستای اجرای دوره های آموزشی قرآن کریم و بسترسازی مناسب برای اشاعه آموزش عمومی قرآن را از جمله اهداف برگزاری این آزمون عنوان کرد./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات