۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۷۶۰۰۰

شورای امنیت خواستار پایان محاصره غزه شد

خبرگزاری رسا ـ شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد که اوضاع انسانی باریکه غزه نمی‎تواند به شکل کنونی ادامه پیدا کند و هر چه سریعتر باید به این محاصره غیر قانونی رژیم صهیونیستی بر این منطقه پایان داده شود.
غزه

به گزارش خبرگزاری رسا، شرکت کنندگان در نشست ویژه شورای امنیت که به درخواست مالزی و اردن برای بررسی اوضاع نوار غزه پس از گذشت یک سال از جنگ تابستان 2014 رژیم صهیونیستی تشکیل شده بود، بر اهمیت وحدت طرف‌های فلسطینی تاکید کردند و از دولت فلسطین خواستند مسؤولیت های خود در نوار غزه را بر عهده بگیرد.

 

در این نشست اوضاع انسانی باریکه غزه و مسؤولیت شورای امنیت پس از گذشت یک سال از جنگ تابستان 2014 رژیم اشغالگر قدس علیه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

رملان ابراهیم نماینده دائم مالزی در سازمان ملل تاکید کرد که شورای امنیت باید به مسؤولیت های خود در قبال وضعیت کنونی نوار غزه عمل کند.

 

دینا قعوار سفیر اردن نیز خاطر نشان کرد که جامعه بین المللی باید مشکلات کنونی نوار غزه و در راس آن‌ها محاصره غزه و مساله آتش بس را ریشه یابی کند. وی از رژیم صهیونیستی نیز خواست که به قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل پایبند باشد.

 

نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت در ادامه جلسه به بررسی آثار شوم تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تداوم محاصره، موانع موجود بر سر راه تردد آزادانه ساکنان این منطقه و محرومیت آن‌ها از زندگی شرافتمندانه و در نتیجه کاهش امید به زندگی و به آینده در میان آن‌ها پرداختند.

 

ریاض منصور نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل نیز ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری این نشست، خواستار عمل شورای امنیت به مسؤولیت های خود در زمینه اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی برای لغو محاصره غزه و پایان دادن به اشغالگری خود در اراضی فلسطینی در مدت زمانی مشخص شد تا زمینه تشکیل کشور مستقل فلسطین در چارچوب راهکار تشکیل دو کشور فراهم شود و مساله فلسطین در تمامی ابعاد خود حل شود.

 

این دومین نشست شورای امنیت برای بررسی منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی بود و در نشست نخست آن در سال 1997 که به درخواست جمهوری عربی مصر برگزار شد، اوضاع شهر اشغالی قدس مورد بررسی قرار گرفته بود./994/ب102/د

ارسال نظرات